مدیرکل بهزیستی البرز گفت: ساماندهی معتادان متجاهر به همکاری بین دستگاهی نیاز دارد.

وجود بیش از سه هزار و 500 معتاد کارتن خواب در البرز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

‌داریوش بیات نژاد  اظهار کرد: اعتیاد یکی از پیچیده ترین معضلات اجتماعی در جامعه امروز است.

وی ادامه داد: فرد معتاد نه تنها دنیای خود را به ورطه نابودی می‌کشاند، بلکه باعث آسیب و آزار دیگر افراد خانواده نیز می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه طی چند سال‌گذشته نگاه مردم و مسئولین نسبت به مقوله اعتیاد تغییر کرده و فرد معتاد را نه مجرم بلکه بیمار تلقی می‌کنند.
وی توضیح داد: اگر به دنبال کاهش اعتیاد در جامعه هستیم باید با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مناسب برای تحقق این هدف تلاش کنیم.
مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه معتاد بهبود یافته باید در جامعه پذیرفته شود، افزود: بعد از مرحله پاکسازی باید زمینه اشتغال و پذیرش فرد معتاد در میان خانواده و افراد جامعه فراهم شود تا فرد بتواند خودباوری خود را به دست بیاورد.
این مسئول ابراز کرد: معتادین بهبود یافته از لحاظ روانی بسیار حساس و آسیب پذیرند و ممکن است با کوچکترین لغزشی دوباره به سمت مصرف مواد کشیده شوند.
بیات نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد معتادان متجاهر استان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای رسیده از دستگاه‌های مختلف در حال حاضر سه هزارو 500 معتاد کارتن خواب و متجاهر در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: باید با همکاری بین دستگاهی زمینه ساماندهی و کمک به بهبود و برگشت آنها به جامعه را فراهم کنیم تا از این طریق شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی استان باشیم.

منبع/ایسنا