زنجان-فرماندار شهرستان زنجان گفت: هدر رفت آب در حوزه کشاورزی بالا است و باید از دانش روز در زمینه توسعه کشاورزی و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده شود.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرنگار مهر ، رضا عسگری ظهر یکشنبه در جلسه کمیته اشتغال شهرستان زنجان، با بیان اینکه همه تلاش دولت و اولویت برنامه‌ها در راستای ایجاد اشتغال است، افزود: خوشبختانه دولت با تلاش‌هایی که در این زمینه انجام داده، توانسته است امکانات خوبی را برای ایجاد اشتغال در جامعه فراهم کند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از دغدغه‌های امروز جامعه است، از فراهم شدن امکانات خوب برای ایجاد اشتغال توسط دولت تدبیر و امید خبر داد.

عسگری با تاکید بر اینکه بی‌تردید وجود بیکار در خانواده‌ها باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی شده و به همین خاطر بحث ایجاد اشتغال در اولویت همه برنامه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: آنچه که مسلم است، بحث اشتغال محدود به طبقه خاص نبوده و همه جامعه را در صورت وجود مشکل و چالش در این بخش، درگیر خود می‌کند، به‌ویژه اینکه مشکل امروز اشتغال را می‌توان بیش از همه در بین اقشار تحصیل‌کرده جامعه به عینه دید.

وی افزود: هدر رفت آب در حوزه کشاورزی بالا است و باید از دانش روز در زمینه توسعه کشاورزی و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده شود.

فرماندار شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بحث ایجاد اشتغال، یکی از اولویت‌ها مربوط به مشاغل خانگی است که در همین راستا جلسات متعددی نیز به صورت کارگروه برگزار شده است، اظهار کرد: مشاغل خانگی نیز همانند سایر بخش‌ها با مشکلاتی دست به گریبان است و تا زمانی که این مشکلات از پیش پای این بخش برداشته نشود، نمی‌توان در این زمینه گام‌های مؤثر و بلندی برداشت.

عسگری با بیان اینکه برای رونق مشاغل خانگی و برون‌رفت از مشکلاتی که این بخش را تهدید می‌کند، باید به سمت برندسازی در این زمینه حرکت کنیم، افزود: برندسازی مقوله‌ای است که می‌تواند برای تولیدات مختلف مشاغل خانگی، ارزش‌آفرینی به همراه داشته باشد که نمونه بارز آن را می‌توان در برندسازی محصولات کشاورزی تعاون روستایی به عینه دید.

فرماندار شهرستان زنجان با یادآوری اینکه دولت در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نیز برنامه‌های خوبی داشته و در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، با توجه به ظرفیتی که در محیط‌های روستایی برای توسعه سراغ داریم، ارائه تسهیلات و نیز بیمه اجتماعی روستاییان است که باعث ایجاد انگیزش در روستاییان و رونق اقتصادی در این مناطق می‌شود.