طرح خرید آنلاین سوخت با استفاده از اپلیکیشن پیدو در منطقه 2 تهران اجرایی و تا اواسط بهار امکان اجرای آن در سراسر پایتخت فراهم می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از پول نیوز- تعداد پمپ بنزین‌های تهران کافی نیست. در حالی که طبق استانداردهای جهانی متوسط سطح دسترسی به پمپ بنزین باید یک کیلومتر باشد، اما در حال حاضر برای رسیدن به یک پمپ بنزین در تهران باید 6 الی 7 کیلومتر مسافت را طی کنید. این جدای از زمانی است که صرف سوخت گیری در پمپ بنزین‌ها می شود.

طبق بررسی هایی که توسط سازمان محیط زیست صورت گرفته است اکسیژنی که در رفت و آمد خودروها می سوزد حجم بسیار بالایی است. به طوری که اگر یک پمپ بنزین برای کاهش ترددها زده شود، اکسیژنی که حفظ می شود معادل احداث یک هکتار جنگل است. این البته جدای از مونواکسید کربنی است که دیگر تولید نمی شود. همه این مشکلات موجب شده وزارت نفت را بر آن داشت که طرح فروش سوخت به صورت اینترنتی را اجرایی کند. طرحی که از 1.5 ماه پیش تست آزمایشی آن آغاز شد و همین چند وقت پیش در حیات وزارت نفت به حضور بیژن زنگنه وارد فاز اجرایی شد .

طبق گفته های احسان جعفر تباری مدیر عامل این استارت آپ، اپلیکشین پیدو که امکان دانلود آن از اپ استور و کافه بازار وجود دارد، امکان خرید اینترنتی سوخت را در منطقه دو تهران که اتفاقا با کمبود شدید پمپ بنزین دست و پنجه نرم می کند، فراهم کرده است . او به پول نیوز می گوید: منطقه 2 تهران که تراک جمعیتش به 690 هزار نفر رسیده و روزانه 130 هزار مسافر دارد ، تنها 5 الی 6 پمپ بنزین دارد. در حالیکه در حالت عادی در مچنین منطقه ای با چنین تراکم جمعیت و وسعتی حداقل به 12 الی 15 پمپ بنزین نیاز است .البته اگر قرار باشد طبق استانداردهای جهانی رفتار کنیم بسیار بیشتر از این ها به جایگاه سوخت نیاز داریم.

آنگونه که مدیر اجرایی شرکت پیدو اعلام کرده ، تا اواسط بهار طرح توزیع سوخت به صورت اینترنتی در سراسر تهران ایجاد می شود و تعداد کامیون های این طرح از 50 دستگاه به 300 دستگاه افزایش می یابد.

به گفته او، مشکلات متعددی که مهم‌ترین آن گران بودن زمین است، شرایطی را پیش آورده که تعداد متقاضیان احداث پمپ بنزین به طور چشم گیری کاهش یابد. در چنین شرایطی راه اندازی چنین اپلیکیشن هایی می تواند مشکلات بسیاری از مردم را حل کند. طبق گفته های مدیرعامل این استارت آپ حدود 180 جایگاه سوخت در تهران وجود ندارد و با توجه به وسعت و خودروهایی که در خیابان های تهران رفت وآمد می کند حداقل به 200 الی 250 پمپ بنزین دیگر نیاز داریم.