معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در واکنش به اظهارات اخیر مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران او را به بازدید مشترک از خط 7 مترو باحضور خبرنگاران فراخواند.

معاون شهردار تهران چمران را به چالش فرا خواند ایشان در حضور خبرنگاران از خط 7 مترو بازدید کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا چمران پس از افتتاح مجدد خط 7 مترو تهران در گفت و گو با رسانه ها عنوان کرده بود که «هیچ تغییری در افتتاح مجدد این خط صورت نگرفته و شهردار مسئول ایمنی مترو است.»
چمران در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خط 7 با همان شکلی قبلی مورد استفاده مجدد قرار گرفته و آنچه به عنوان ایراد در آن مطرح بود برطرف نشده است، گفت: «نمی‌توان گفت شهردار تهران مسئول عدم ایمنی مترو نیست.»
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران امروز نسبت به این اظهارات چمران واکنش نشان و پیشنهاد داد که بازدید از خط 7 مترو از ایستگاه مهدیه آغاز شود که بتازگی افتتاح شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، وی خاطرنشان کرد که آمادگی دارد در ادامه تجهیزات سیگنالینگ نصب شده، تهویه‌های ایستگاهی و میان‌تونلی و دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای ایمن‌سازی خط هفت را به نمایش بگذارد.
پورسید آقایی گفته است: مطلع شدم رئیس سابق شورای شهر تهران بار دیگر ادعا فرموده خط 7 مترو در دوره سابق بدون کمترین مشکل افتتاح شده، خالی از ایراد و تعطیلی آن نیز سیاسی بوده؛ خط هفت با همان شکلی قبلی مورد استفاده مجدد قرار گرفته و آنچه به عنوان ایراد در آن مطرح بود، برطرف نشده است.
معاون شهردار تهران افزود: از آنجا که مهندس چمران را انسان دروغگویی نمی‌دانم و لاجرم فرض را بر این می‌گذارم که فیلم‌ها و گزارش‌های پخش شده در این خصوص را ندیده‌اند و تنها عبارات نادرستی را برمبنای اطلاعات غلط اعلامی از سوی مدیران وقت تکرار می‌کند دعوت می‌کنم به اتفاق و در حضور کارشناسان و خبرنگاران از بخش‌های راه‌اندازی‌شده و در دست بازسازی در این خط بازدید کنیم.
وی گفت: بازدید را از ایستگاه مهدیه شروع خواهیم کرد که تازه افتتاح شده و یک ایستگاه جدید تقاطعی بین خطوط سه و هفت است تا ایشان اینقدر بی‌پروا ادعای اینکه هیچ کاری انجام نشده را مطرح نکنند.
پوسیدآقایی ادامه داد: در ادامه بازدید تجهیزات سیگنالینگ نصب شده در خط، تهویه‌های ایستگاهی و میان‌تونلی و دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای ایمن‌سازی خط هفت را بازدید خواهیم کرد تا مشخص شود که سیاسی‌کاری کدام است؛ تلاش برای ایمنی شهروندان یا افتتاح عجولانه و تبلیغاتی؟
به گزارش ایرنا، خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر با 23 ایستگاه خرداد سال 1396 توسط محمدباقر قالیباف افتتاح شده بود.
پس از تغییر مدیریت شهری تهران، هشتم آبان سال گذشته مدیران شهرداری به علت آنچه نواقص متعدد در جنبه‌های عمرانی، تجهیزاتی و سامانه‌های ایمنی و کنترلی این خواندند آن را تعطیل کردند.
این خط مترو و23 تیرماه امسال دوباره افتتاح شد و در معرض استفاده عموم قرار گرفت.
تهرام/9343/ 7244/ 1008