بیش از 70 نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت کشور که از روز شنبه برای پیگیری مطالبات خود به تهران آمده‌اند، امروز (دوشنبه 16 مهر ماه) سومین روز اعتراض خود را ادامه دادند.

تجمع کارکنان دفاتر سهام عدالت در سومین روز/سکوت مسئولان ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین شماری از کارگران تجمع‌کننده دفاتر سهام عدالت به خبرنگار ایلنا گفتند: از ابتدای سال جاری تاکنون برای پیگیری مطالباتمان چندین بار در تهران مقابل ساختمان مجلس، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده‌ایم. از روز شنبه (۱۴مهر ماه) تاکنون اعتراض صنفی‌مان به صورت شبانه‌روزی وارد دور جدیدی شده است.

یکی از کارکنان سهام عدالت گفت: حدود ۱۵۰۰ نفر هستیم که در ۳۵۳ دفتر سهام عدالت در اقصی نقاط کشور از ۱۱ سال پیش مشغول کاریم که مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما از ۴۲ ماه پیش به تاخیر افتاده و جدا از آن، امنیت شغلی‌مان نیز به خطر افتاده است.

این کارگر گفت: مهمترین بخش اعتراض ما به سازمان خصوصی‌سازی بازمی‌گردد. این سازمان و در راس آن وزارت اقتصاد با نادیده گرفتن کارکنان شاغل دفاتر سهام عدالت پیگیر پرداخت مطالبات مزدی و امنیت شغلی ما نیست.

او گفت: سازمان خصوصی‌سازی برخلاف مصوبه مورخ هفتم شهریور ماه سال جاری هیات وزیران مبنی بر حفظ اشتغال کارکنان سهام عدالت، در تخصیص اعتبار ۲۵ میلیاری هیات وزیران عمل نمی‌کند.

به گفته وی، سازمان خصوصی‌سازی قصد دارد اعتبار تخصیص داده شده را از هر شرکت تعاونی فقط به دو نفر آنهم زیر حقوق قانونی کار (۹۹۲ هزار تومان) اختصاص دهد که در این صورت وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی بیش از نیمی از جمعیت ۱۵۰۰ نفری کارکنان سهام عدالت نامشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم، گفت: همانند روزهای گذشته به صورت شبانه‌روزی اما آرام در مقابل در ورودی ساختمان وزارت اقتصاد و دارایی جمع شده‌ و منتظر عملی شدن وعده‌های داده شده در خصوص مطالباتمان هستیم.

تجمع کارکنان دفاتر سهام عدالت در سومین روز/سکوت مسئولان ادامه دارد

تجمع کارکنان دفاتر سهام عدالت در سومین روز/سکوت مسئولان ادامه دارد