رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از مجتمع های عظیم تجاری(مگامال ها) در خارج از کشور به عنوان یک فرصت استفاده می‌شود گفت: متاسفانه این مجتمع‌ها در تهران به معضل تبدیل شده است.

مگا مال های عظیم تجاری تهران، به معضل تبدیل شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، محمد سالاری روز یکشنبه در حاشیه یکصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران و پس از آنکه اعضای شورای شهر به کلیات طرح الزام شهرداری تهران به تعیین عملکردهای مجاز به استقرار در طرح‌های مگامال‌ها و مجتمع‌های عظیم تجاری رای ندادند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجتمع ها در شهر تهران به یکی از تهدیدات جدی تبدیل شده است افزود: پیوست‌های ترافیکی، اجتماعی، زیست محیطی و شهرسازی در این طرح‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این مجتمع ها باید مبتنی بر نیازسنجی محله، مجوز دریافت کنند ادامه داد: یکی از اعتراض‌های عمومی مردم مربوط به چرایی دادن این مجوزها است.
سالاری با اشاره به اینکه رویکرد صدور پروانه برای این مجموعه‌ها در سال‌های گذشته و اکنون، مبتنی بر درآمدزایی صرف است افزود: به موجب یکی از بندهای طرح تفصیلی شهرداری تهران مکلف بود نسبت به تعیین عملکردهای مجاز به استقرار در این مال ها اقدام کند اما متاسفانه شهرداری‌ها، مجوزها را می‌دهند و در واقع این سرمایه‌گذار است که تشخیص می‌دهد که چه فعالیتی را در این مجتمع‌ها انجام دهد.
وی گفت: وقتی شهرداری مجوز یک مال یا یک مجتمع تجاری را می‌دهد باید تعیین شود که مالک چه کاربری‌هایی را می‌تواند مستقر کند تا کاربری‌های نامتجانس مستقر نشده و این وضعیت نابسامان در مال ها ایجاد نشود.
سالاری گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی کمیته معماری شورای شهر تهران بعد از ابلاغ طرح جامع در سال 84 ، 7 درصد مجوزهای صادر شده شهرداری برای ساخت مجتمع‌های تجاری بوده است و این معضلی است که در شهر تهران به خصوص در مناطق شمالی و غربی تهران با آن مواجه هستیم.