پلیس در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری سارقی خبر داد که با استفاده از سلاح سرد اقدام به زورگیری از شهروندان و سرقت اموال آنها می کرد.

دستگیری زورگیر و سارق حرفه ای پایتخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایرنا، سرهنگ «بهزاد اختیاری» رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران افزود: این متهم در محله سلیمانیه تهران دستگیر شد و در تحقیقات پلیسی به 50 فقره سرقت اعتراف کرد.
وی ادامه داد: پرونده ای از کلانتری 121 سلیمانیه به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که مال باخته پس از حضور در این پایگاه در اظهاراتش، گفته بود، حدود ساعت 23 حوالی پارک بسیج پیاده در حال تردد بودم که ناگهان 2 موتور سوار جلویم را گرفته و یکی از آنها از موتور پیاده شد و با تهدید سلاح سرد و زخمی کردن دستم، مبلغ 650 هزار تومان وجه نقدم را ربود و به سرعت از محل گریختند.
این مقام انتظامی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از ماموران این پایگاه، شناسایی و دستگیری متهمان را دستور کار قرار داده و رد پای یکی از سارقان حرفه ای را در تحقیقات پلیسی به دست آوردند. کارآگاهان با چهره زنی و پالایش اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در محله سلیمانیه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در تحقیقات پلیسی به 50 فقره زورگیری با همکاری 2 نفر از همدستانش در شرق تهران اعتراف کرد.
به گفته اختیاری، 36 نفر از مال باختگان شناسایی و به این پایگاه دعوت شدند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری 2 همدست دیگر این متهم ادامه دارد.

* کشف زمین خواری میلیاردی در شهریار
سردار «محسن خانچرلی» فرمانده انتظامی غرب استان تهران از رفع تصرف 2 هزار و 600 متر از اراضی ملی به ارزش 13 میلیارد ریال در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده، ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی، 4 متهم که با محصور کردن، زمین های ملی در شهرستان شهریار را در تصرف خود در آورده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: با هماهنگی مراجع قضایی و حضور عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان در یک عملیات منسجم حصار ایجاد شده در اطراف زمین های تصرف شده تخریب شد.
خانچرلی، ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این زمین خواران را 13 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

* کولر گازی های قاچاق به مقصد نرسید
سرهنگ «غلامرضا جعفری» معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 10 میلیارد ریال کولر گازی قاچاق خبر داد و گفت: ساعت 16 و 28 دقیقه روز گذشته ماموران ایستگاه بازرسی شهید یداللهی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور چابهار به جکیگور به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و دستور ایست دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از انتقال خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن 142 دستگاه کولر گازی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند، ارزش این محموله از سوی کارشناسان، 10 میلیارد ریال برآورد شده که خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف به مقام قضائی معرفی شد.

* کشف فرار مالیاتی 16میلیاردی در کردستان
سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف فرار مالیاتی به ارزش بیش از 16میلیارد ریال و دستگیری سه نفر در این رابطه در سنندج خبر داد و گفت: در پی شکایت یکی از ادارات دولتی مبنی بر ارائه مدارک غیرقابل اصالت برای تاسیس یک شرکت فنی مهندسی در سنندج مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: اعضای این باند در سال1395 اقدام به تاسیس شرکت فنی مهندسی کرده و برای فرار از پرداخت مالیات اقدام به ارائه مدارک غیرقابل اصالت به ماموران اداره مالیات کرده بودند.
این مقام ارشد انتظامی استان کردستان اضافه کرد: مبلغ فرار مالیاتی بیش از 16میلیارد و 131میلیون ریال بوده است که با بررسی کارشناسانه ماموران پلیس آگاهی و همچنین اسناد و مدارک شرکت مورد نظر، فرار مالیاتی محرز و با هماهنگی مراجع قضائی 3 نفراز افراد مرتبط شناسایی و دستگیر شدند. پس از انجام تحقیقات و استعلامات لازم و بررسی کارشناسی، پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

* کشف ژنراتور 8 میلیاردی در اشتهارد
سرهنگ «کامران ملکی» فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد استان البرز از کشف یک ژنراتور قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال خبر داد و گفت: در اجرای طرح کنترل انبارها و مقابله با قاچاقچیان کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد از وجود یک انبار دپو تجهیزات صنعتی در یکی از شهرک های صنعتی مطلع شدند.
وی افزود: ماموران به همراه عوامل اداره تعزیرات حکومتی به محل اعزام و در بازرسی از آن جا یک دستگاه دیزل ژنراتور 16 سیلندر، تابلوی برق و سیستم خنک کننده، یک جفت کمپرسور، تابلو برق و رادیاتور خنک کننده را کشف کردند که ارزش این کالاها 8 میلیارد ریال برآورد شده است و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

* کشف محموله 107 کیلویی حشیش در عملیاتی مشترک
سردار «روح الامین قاسمی» فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف محموله 107 کیلویی حشیش در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در پی بررسی و پیگیری های ویژه اطلاعاتی ماموران مبارزه با موادمخدر استان سمنان سرنخ هایی از فعالیت افرادی در خصوص تهیه و توزیع موادمخدر در شرق کشور به دست آمد. در این خصوص، تعامل و هماهنگی های لازم با پلیس سیستان و بلوچستان برای دستگیری این افراد به عمل آمد و نحوه انتقال محموله مواد افیونی نیز برای ماموران مشخص شد.
وی افزود: ماموران با تعقیب و مراقبت های نامحسوس خود در محور خاش ایرانشهر خودرو حمل مواد را شناسایی و در عملیاتی آن را متوقف کردند.
این مسئول انتظامی به فرار قاچاقچیان موادمخدر از صحنه جرم حین انجام عملیات پلیس به دلیل موقعیت جغرافیایی اشاره کرد و افزود: در بازرسی از خودرو پیکان وانت سوداگران مرگ 107 کیلو و 600 گرم حشیش کشف شد.

* کلاهبرداری 530 میلیون ریالی به بهانه برنده شدن در قرعه‌ کشی
سرهنگ «حسن محمدنژاد» رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی افرادی که به بهانه برنده ‌شدن در قرعه‌ کشی برنامه رادیو جوان، مردم را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد و گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان استان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با بنده تماس گرفته و عنوان ‌داشت که از برنامه رادیو جوان تماس می ‌گیرد و شما در قرعه ‌کشی مسابقه، برنده 50 میلیون ‌ریال کمک‌ هزینه عتبات عالیات شده ‌اید و سپس با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خود پرداز کشانده و با فعال ‌کردن رمز دوم حساب بانکی‌ام، مبلغ 530 میلیون ‌ریال از حسابم برداشت کرد به همین منظور تقاضای رسیدگی پرونده را دارم.
وی افزود: در ادامه با توجه به شکایت صورت گرفته و حسب دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران قرار گرفت و با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد که علاوه‌ برشاکی پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت شده‌ است.
رئیس پلیس فتا مازندران اضافه کرد: در ادامه با بررسی‌های تکمیلی و فنی به عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس، مشخص ‌شد که وجوه مورد نظر به شماره کارت ‌های مختلفی واریز و سپس در طلا فروشی‌ ها و موبایل فروشی‌ های یکی از شهرهای استان گیلان، صرف خرید سکه و موبایل می ‌شد، سرانجام کارشناسان این پلیس توانستند متهم را که سابقه ‌دار نیز بود، در یکی از شهرهای اطراف تهران شناسایی کنند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با هماهنگی مقام قضائی ماموران این پلیس با اخذ نیابت قضایی به شهرستان مذکور مراجعه کرده و اقدام به جلب و دستگیری متهم کردند، در ادامه نیز طی بازدید از مخفیگاه وی تعداد 13 عدد کارت عابربانک به همراه تعدادی سیمکارت و کپی شناسنامه کشف و ضبط شد.
سرهنگ محمدنژاد گفت: متهم پس از سیر مراحل قضایی به پلیس فتا استان مازندران منتقل شد و در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت؛ قبلا به جرم کلاهبرداری پیامکی دستگیر و روانه زندان شده و در آن جا با شخصی آشنا شدم، در ادامه وی به من پیشنهاد همکاری داد و من نیز بعد از آزادی از زندان در 20 بانک مختلف افتتاح حساب کردم و با مبالغی که این شخص به این حساب‌ ها واریز می‌ کرد، اقدام به خرید سکه و موبایل و فروش آن‌ ها می کردم.
وی گفت: در ادامه با بررسی ‌های به‌ عمل آمده توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ردیف دوم در حال حاضر از زندان آزاد شد. تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری وی ادامه دارد.
محمدنژاد، از مالباختگان این پرونده خواست تا برای تنظیم شکایت به دادسرای محل سکونت خود مراجعه کنند تا پرونده آنها برای بررسی به پلیس ‌فتا ارسال شود.
اجتمام*9105*1834