وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات گفت: اعلام می‌کنم در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات هیچ محصول امریکایی استفاده نمی‌شود.

آذری جهرمی: «سیاست را با شبکه ملی اطلاعات پیوند نزنید و شبکه ملی اطلاعات را هم با فیلترینگ پیوند نزنید.» هیچ محصول امریکایی در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات استفاده نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش مثلث آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا ؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز طی مراسمی پروژه "توسعه هسته شبکه ملی اطلاعات" را افتتاح کرد و در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک سال گذشته، موضوعاتی حول زمینه‌سازی برای رشد شبکه ملی اطلاعات مطرح شد.

محمد جواد آذری جهرمی در این مراسم که متولیان توسعه شبکه ملی اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز حضور داشتند صراحتا عنوان کرد «سیاست را با شبکه ملی اطلاعات پیوند نزنید و شبکه ملی اطلاعات را هم با فیلترینگ پیوند نزنید.»

وی تصریح کرد: امروز اعلام می‌کنیم که در زیرساخت شبکه ملی اطلاعات هیچ محصول امریکایی استفاده نمی‌شود.

 در بخشی از مراسم که به ارائه گزارش عملکرد این وزارتخانه پرداخته شد، مجریان شبکه ملی اطلاعات بر توسعه و رشد محتوا، خدمات و کسب‌وکارهای داخلی اشاراتی داشتند.

یکی از موارد «تعداد برنامه‌های موبایل تولید شده داخلی در سال‌های مختلف» بود که آمارها نشان می‌دهد از 62 هزار و 578 برنامه موبایلی در سال 96 به 114 هزار و 90 برنامه در سال 97 رسیده است.

بنابراین در این حوزه شاهد رشد 82.3 درصدی هستیم که یکی از تأکیدی بر شکل‌گیری و رشد انواع خدمات و کاربردهای داخلی همپای توسعه شبکه ملی اطلاعات دارد.