پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خجسته با بیان اینکه کاهش قیمت دلار تا ۱۰ هزار تومان حاصل یک برنامه ریزی منطقی بود، گفت:پس از نطق اخیربنده، عده ای چنین برداشت کردند که گویا قیمت واقعی دلار ۲۰ هزار تومان بوده و قیمت ۱۰ هزار تومان غیرواقعی و صوری است درحالی که این برداشت غلط است.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  نامه نیوز، امیر خجسته، نماینده مجلس گفت: چند روز قبل بنده در مجلس نطقی درباره گرانی و معیشت مردم انجام دادم  که برخی از شبکه های معاندین نظام با سوء برداشت و استنباط غلط خود به آن پرداختند.

 

او افزود: صحبت بنده این بود که قیمت دلار از 19 و 20 هزار تومان به 10 هزار تومان رسیده ولی متاسفانه قیمت اجناس پایین نیامده و با بالاترین حد قیمت که با دلار 20 هزار تومانی رسیده بود با این برگشت بر روی قیمت اجناس ذره ای تاثیر مثبتی نداشت.

 

امیر خجسته افزود: پس از این نطق بنده، عده ای چنین برداشت کردند که گویا قیمت واقعی دلار 20 هزار تومان بوده و قیمت 10 هزار تومان غیرواقعی و صوری است. این در حالی است که برداشت مذکور کاملا نادرست استنباط شده است.

 

نماینده همدان و فامنین ادامه داد: اتفاقا کاهش قیمت دلار تا 10 هزار تومان حاصل یک برنامه ریزی منطقی بوده و از این بابت از رییس کل بانک مرکزی هم قدردانی می کنیم. که البته کاهش قیمت دلار به معنی قیمتی است که کمتر از قبل از نرخ صعودی آن بازگردد.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس  تصریح کرد: انتقاد بنده از این بابت بود که چرا با وجود کاهش قیمت دلار، اجناس هنوز به قیمت های سابق بازنگشته و گویا با دلار 20 هزار تومانی محاسبه می شود؟

 

او افزود: طبیعی است که انتقاد بنده از مسئولان دولتی است که نتوانسته اند قیمت اجناس را با قیمت ارز هماهنگ کنند نه کسانی که با تدبیر خود قیمت دلار را کنترل کرده و بازار ارز را آرام کرده اند.

منبع: تسنیم