پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 
 
 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اخذ عوارض تردد از معابر شهری گفت: معتقدم در شرایط فعلی نباید فشار مضاعفی را به مردم در حوزه‌های اقتصادی وارد کنیم و در حال حاضر زمان مناسبی برای اجرای این گونه طرح‌ها نیست.

به گزارش نامه نیوز، سردار محمدرضا مهماندار درباره اخذ عوارض تردد از معابر شهری گفت: معتقدم در شرایط فعلی نباید فشار مضاعفی را به مردم در حوزه‌های اقتصادی وارد کنیم و در حال حاضر زمان مناسبی برای اجرای اینگونه طرح‌ها نیست.
 
وی ادامه داد: با روش‌های مدیریتی غیرپولی و غیرعوارضی هم بخشی از مشکلاتِ امروز حوزه ترافیک و آلودگی هوا را می‌توانیم کاهش دهیم و حتما باید از این روش‌ها استفاده کنیم.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح زوج و فرد گفت: با اجرای صحیح طرح زوج و فرد می‌توان با استفاده از روش‌های غیرمالی و سازماندهی ۶ روز از هفته برای سه گروه از پلاک‌ها، به گونه‌ای تقسیم‌بندی کرد که بجای اینکه هر روز ۵۰ درصد از خودروها به معابر شهری بیایند روزی ۳۳ درصد خودرو به خیابان‌ها بیایند و این امر می‌تواند ۱۷ درصد در کاهش حجم خودرو و آلودگی هوا موثر باشد.
 
سردار مهماندار با اشاره به طرح اخذ عوارض از معابر شهری تصریح کرد: اگر روزی شرایط مهیا باشد و آنقدر امکانات حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند که مردم دغدغه‌ای برای استفاده و رسیدن به حمل و نقل عمومی نداشته باشند و حمل و نقل عمومی به راحتی در دسترس بوده و سریع و آسان باشد، می‌توان به اخذ عوارض و پولی کردن معابر نیز فکر کرد.
 
منبع: ایلنا