پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

خدیجه ربیعی

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان سرشاخه سه رود کارون، زاینده‌‎رود و دز است، گفت: گاهی استان همجوار زیاده‌خواهی و درخواست غیرعلمی دارد، پروژه انتقال آب گلاب بزرگترین ضربه به زاینده‌رود و محیط زیست است و امید که ممانعت و مدیریت شوند.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  ایسنا، خدیجه ربیعی هفتم بهمن‌ماه در شورای اداری استان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: تولید و مصرف پایدار در کشاورزی نیاز تمام کشورها است.

خدیجه ربیعی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تابالاب بین‌المللی گندمان، اظهار کرد: برخی افراد در فضای مجازی این گونه منعکس کردند که پروژه سبزکوه یک نفر کشته داد و این خبر غیرواقعی بود بلکه آن زمان به دلیل انتقال آب تالاب گندمان به صنعت شرق شهرستان بروجن و نیاز مردم به تأمین آب به صورت موقت آب از تالاب به صنعت سفید دشت انتقال یافت.

ربیعی با بیان اینکه استان سرشاخه سه رود کارون، زاینده‌‎رود و دز است، افزود: گاهی استان همجوار زیاده‌خواهی و درخواست غیرعلمی دارد، پروژه انتقال آب گلاب بزرگترین ضربه به زاینده رود و محیط زیست است و امید که ممانعت و مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه هر چه دانش و اطلاعات تقویت شود و نگاه علمی صورت گیرد کمترین آسیب و بیشترین توسعه را خواهیم داشت، تصریح کرد: باید محیط زیست برای آیندگان حفظ شود که جوانان نقش مؤثری در این زمینه دارند.

نماینده مردم بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مردم استان مشکل کمبود آب شرب دارند و استان همجوار موجب اختلال شده است.

در ادامه استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات در سال‌های اخیر در حوزه‌هایی تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و تولید ارائه شده اما چرا آستانه تحمل مردم پایین آمده است؟ و همه به نحوی اعتراض دارند.

اقبال عباسی افزود: تمام اقشار مانند راننده تاکسی و پزشک و … قصد دارند اعتراض خود را کف خیابان آورند و سوال این است که چرا بعد از چهل سال این گونه است؟ و منجر به رضایت‌مندی نشده است؟

عباسی در ادامه عنوان کرد: اخیراً چند کارخانه‌دار استان شامل ظریف‌مصور، برفاب، خوراک آبزیان و شیرخشک از عدم امکان صادرات گلایه کردند که با وجود اینکه عوارض گمرکی سه برابر شده حاضر به صادرات هستیم اما دولت اجازه صادرات نمی‌دهد.

وی بیان کرد: با دولت مذاکره شده و این مشکل به آنان منتقل شد اما دولت نیز معتقد است واردات ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ کالا به کشور ممنوع شده و اگر صادرات آزاد شود ماجرای تأمین پوشک بچه تکرار خواهد شد لذا نخست بایستی نیاز داخل کشور تأمین شده و مازاد بر نیاز صادر شود.

عباسی اضافه کرد: از توسعه پایدار غافل هستیم و به همین دلیل در محیط زیست، تولید و مصرف آب، کشاورزی و … با مشکل مواجه شدیم و چهارمحال و بختیاری که روزی ۱۰ تا ۱۳ آب کشور را تولید می‌کرده امروز دارای مشکل تأمین آب است.

وی گفت: سال گذشته در تخصیص‌ها نهایتاً ۴۰ میلیون مترمکعب آب به استان رسید و امسال امید است آبدبیشتری در پشت سدها باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن ایان نوروز، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها بایستی در کنترل بازار، ترافیک و پذیرایی مهمانان نوروزی تلاش کنند تا شاهد خدمات بهتری برای مردم و رضایت‌مندی آنان شویم.