مثلث آنلاین: در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران نامگذاری جدید خیابان‌ها و معابر شهر تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

 خیابان‌ها و معابر تهران شماره‌گذاری می شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی شورای شهر تهران محمد جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره صورت جلسه بیستمین کمیسیون نامگذاری در دهم مهر ماه سال جاری مواردی را مطرح کرد.

وی بیان داشت: خیابان پگاه واقع در منطقه 3 نزدیک به بانک مرکزی از سوی بانک مرکزی و شهرداری منطقه 3 پیشنهاد داده شده است که به نام مرحوم دکتر نوربخش که رئیس سابق بانک مرکزی بودند، نامگذاری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد:‌در این جلسه یک خیابان بی‌نام در منطقه 7 با پیشنهاد خانواده شهید که در یکی از کوچه‌های آن خیابان ساکن هستند و با موافقت شهرداری منطقه و بنیاد شهید به نام شهید محمدرضا فتاحی‌منش نامگذاری شد.

حق‌شناس افزود:‌بوستان کوچک بدون نام به نام بوستان سایه‌سار نامگذاری شد. در منطقه 8 محدوده مسیر باختر کوچه بی‌نامی را در این منطقه داشتیم که با موافقت بنیاد شهید به نام صمد ذوقی نامگذاری شد.

وی افزود: در ادامه کوچه منصوری در منطقه 16 و در محله خزانه که با پیشنهاد خانواده شهید و با نظر موافق شهرداری و بنیاد شهید به نام شهید مجید ایوبی تغییر یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: 6 بازار میادین میوه و تره‌بار در شهر تهران وجود دارد که بازار واقع در شهرآرا منطقه 2 به نام امین نامگذاری شد. بازار دوم در خیابان فرحزاد به نام محله نامگذاری شد و بازار سوم واقع در مجیدیه منطقه 8 به نام هفت خانگی نامگذاری شد و در منطقه 8 مجددا نامگذاری به نام باختر داشته‌ایم و در منطقه 13 نیز بازار میوه و تره‌بار در محله آشتیانی نامگذاری شدو پیشنهاد دیگری در منطقه 13 واقع در بزرگراه امام علی به نام ایرانمهر که یکی از خیابان‌های همان منطقه است، نامگذاری شد.

به گزارش فارس، نامگذاری‌های جلسه بیست و یکم با رای مثبت اعضای شورای تهران به تصویب رسید.

در ادامه بیست و دومین جلسه نامگذاری شورای شهر تهران مطرح شد که مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت:‌معضل تاریخی در نامگذاری بوجود دارد و آن پیدا کردن آدرس برای شهروندان تهرانی است.

وی گفت:‌بهتر است همراه با نام کوچه شماره گذاشته شود تا آدرس‌ دهی بهتر صورت گیرد. در شهر مشهد هر خیابان و کوچه‌ای شماره خاص خود را دارد و بنده نیز پیشنهاد می‌دهم شورای پنجم در راستای شماره‌گذاری خیابان‌ها در کنار نام‌ها اقدام کنند.

در ادامه حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص مصوبات بیست و دومین جلسه نامگذاری گفت: پیشنهاد اول نامگذاری یک پل در منطقه یک و واقع در بزرگراه چمران به نام خلبان شهید محمدرضا نوروزی است. پیشنهاد دوم خیابان مطهری در بلوار دریا به نام سردار قیصری دلواری است.

وی ادامه داد: پیشنهاد بعدی خیابان 64 اسدآبادی در منطقه 6 شهرداری است که به نام استاد محمدبهمن بیگی پیشنهاد شده است و ایشان یکی از مشاهیر تحصیلات عشایری هستند که زحمات و تلاش پیگیری در مناطق عشایری فارس، چهارمحال و کهکیلویه و بویراحمد داشته‌اند و این نامگذاری در راستای مقام معلم و فرهنگیان است.

در ادامه ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این نامگذاری گفت: زحمات زیادی در کمیته نامگذاری کشیده شده است و نکته‌ای که مهم است یکپارچگی منطقه یوسف‌آباد است که از گذشته تاکنون خیابان‌های آن با حفظ شماره مطرح بوده است و درخواست می‌کنم خیابان یا مکان دیگری را به نام استاد محمدبهمن بیگی نامگذاری کنید تا محلات دچار اغتشاش نشوند.

در ادامه حجت نظری عضو شورای شهر تهران در موافقت با این نامگذاری گفت: در حال حاضر خیابان‌های فرعی یوسف‌آباد تغییر نام دادند و این موضوع در صحن شورا مطرح شده است. ما به دنبال پیدا کردن خیابان مناسب‌تری بودیم ولی بهتر از این خیابان پیدا نکردیم و از اعضای شورا درخواست می‌کنم این تغییر نام را بپذیرند و این تغییر نام با حفظ شماره خیابان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نهایت صورتجلسه بیست و دومین نامگذاری خیابان‌ها و معابر به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/