مثلث آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تخریب 62 باغ تهران یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباه در حوزه محیط زیست پس از انقلاب دانست و گفت: متاسفانه شورای شهر تهران مجزو قلع و غم 62 باغ را در روز درخت کاری صادر کرد تا به جای آن‌ها برج ساخته شود.

تخریب 62 باغ تهران یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباه در حوزه محیط زیست تهران / فراکسیون وارد شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد به مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر تخریب 62 باغ به منظور ایجاد برج ، گفت: شورای شهر تهران در روز درخت‌کاری که جزو فرهنگ ایرانیان است و دولت‌ها با کاشتن نهال به دنبال نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از طبیعت هستند، مجزو قلع و غم 62 باغ را صادر کرد تا به جای آن‌ها برج ساخته شود، لذا باید شهردار، رئیس سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از جنگل‌ها و نمایندگان فراکسیون محیط زیست مجلس هرچه سریع‌تر جلوی این مصوبه غلط بی‌ایستند.

شورای شهر تهران در روز درخت‌کاری مجزو قلع و غم 62 باغ را صادر کرد تا به جای آن‌ها برج ساخته شود، اما مسئولان مربوطه باید هرچه سریع‌تر جلوی این مصوبه غلط بی‌ایستند

عملکرد ضعیف شورای شهر و شهرداری

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی عملکرد شورای شهر و شهرداری این دوره را ضعیف خواند و افزود: عملکرد آن‌ها با شهردار قبلی بدون در نظر گرفتن خطوط سیاسی قابل قیاس نیست.

اقدام تعجب‌برانگیز دریافت عوارض از مردم بابت عبور از تونل‌ها!

وی با بیان مثالی ادامه داد: شهردار سابق چندین تونل در سطح تهران همچون نیایش، توحید و رسالت ساخت اما هیچگاه حتی بحث دریافت عوارض از مردم بابت عبور از این تونل‌ها مطرح نشد در حالی که شورای شهر کنونی در کمال تعجب به‌دنبال دریافت عوارض از مردم بابت عبور از تونل‌های ساخته شده توسط آقای قالیباف بود که خوشبختانه به دلیل اعتراض‌ها این طرح به سرانجام نرسید.

سیاست‌زدگی مانع از انتخاب محسن هاشمی به‌عنوان شهردار شد

وی معتقد است شهرداری باید در زمینه اصلاح حمل و نقل عمومی قدم‌های جدی بردارد چراکه تنفس سالم برای مردم تهران به مسئله‌ای مهم تبدیل شده است، اظهار کرد: آقای محسن هاشمی به‌عنوان فردی که استارت متروی تهران را زد بهترین گزینه برای شهردار تهران بود اما متاسفانه سیاست‌زدگی مانع این انتصاب شد.

باغ معنوی

شهردار باید با انتخاب مستقیم مردم برگزیده شود

وی با اعتقاد به اینکه شهردار باید با انتخاب مستقیم مردم برگزیده شود، گفت: اصلاح قانون انتخاب شوراها باید صورت گرفته تا انتخاب شهردار بر عهده مردم گذاشته شود تا دیگر دوره تسلسل و باطل کنونی در شهرداری تکرار نشود.

تخریب 62 باغ تهران به یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباه در حوزه محیط زیست

عضو فراکسیون مدیریت خدمات کشوری تصمیم تخریب 62 باغ به منظور ایجاد برج را یکی از بزرگترین تصمیمات اشتباه در حوزه محیط زیست پس از انقلاب دانست و افزود: باغات تهران ریه تنفسی شهری هستند که حجم آلایندگی بالایی دارد، اگر این باغات برای سیستم مدیریت شهری دارای ارزش باشد، باید صاحبان این باغ‌ها را به گونه‌ای راضی کند تا باغ‌های خود را تخریب نکنند./