مثلث آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزیران کمیسیون ویژه سازمان ملل درباره مواد مخدر با اعلام مخالفت کشورش با آزاد شدن کانابیس ها (مشتق های شاهدانه شامل گل، ماریجوانا و حشیش) و انتقاد از کشورهای پیشنهاد دهنده این طرح، آن را راهی به سوی جهنم مواد مخدر خواند.

انتقاد روسیه از کشورهایی که خواستارقانونی شدن گل وحشیش هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز جمعه در شصت و دومین نشست وزیران کمیسیون ویژه سازمان ملل درباره مواد مخدر با بیان اینکه نمی توان به تنهایی از عهده مقابله با چالش ها برآمد، گفت: برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به گام های جمعی وجود دارد.
وی ادامه داد: آزاد کردن کانابیس ها (مشتق های شاهدانه شامل گل، ماریجوانا و حشیش) به بهانه استفاده از آن برای مصارف پزشکی یا بازپروری (معتادان به مواد مخدر) در برخی کشورها به شدت نگران کننده است و استناد به حقوق بشر در این عرصه قابل قبول نیست.
وزیر خارجه روسیه گفت: باید به مفاد سه کنوانسیون سازمان ملل که سنگ بنای سیستم مبارزه با مواد مخدر است پایبند بود و مفاد این کنوانسیون ها را حفظ کرد.
لاوروف یادآوری کرد: کمیته بین المللی مبارزه با مواد مخدر که سال گذشته پنجاهمین سال تاسیس خود را پشت سر گذاشت باید برای حفظ این کنوانسیون ها تلاش کند.
وی ادامه داد: فعالیت این کمیته شایسته ارزیابی عالی از سوی کمیسیون ویژه سازمان ملل درباره مواد مخدر است.
لاوروف با اشاره به سفر رئیس کمیته بین المللی مبارزه با مواد مخدر به روسیه خاطرنشان کرد که مسکو به همکاری سازنده با این کمیته ادامه خواهد داد و تمام تعهدات حقوقی و بین المللی که در مبارزه با مواد مخدر برعهده گرفته را اجرا می کند.
وی افزود: بر این باوریم که فقط کشورهایی که از مفاد و دستورالعمل های کنوانسیون های سازمان ملل در عرصه مبارزه با مواد مخدر پیروی می کنند اجازه دارند در فعالیت کمیسیون ویژه سازمان ملل درباره مواد مخدر شرکت کنند.
لاوروف هشدار داد: رویکرد دیگر در این عرصه به وجهه این کمیسیون که نهاد اصلی مبارزه با مواد مخدر در ساختار سازمان ملل است، ضربه وارد می کند.
اروپام*391*1346**