مثلث آنلاین: رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی باید نظر و توان عموم مردم مورد توجه قرار گیرد، از این رو به نظر می رسد که اغلب مردم نمی توانند از قطارهای گران قیمت استفاده کنند.

حمل‌ونقل ریلی مملو از قطارهای لوکس؛ خانواده‌ها توان خرید بلیط 400 هزار تومانی را ندارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به کمبود قطارهای معمولی برای مسافرت خانواده ها، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که سامانه فروش بلیط قطار در ایام عید، مملو از قطارهایی با بلیط گران قیمت شده است، قطارهایی که میزان خدمات بهتری نسبت به قطارهای معمولی دارد.

شادمهر کاظم زاده در مناظره خانه ملت با عنوان حمل و نقل ریلی و مزیت های آن

خانواده‌ها توان پرداخت هزینه بلیط 400 هزار تومانی قطار را ندارند

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که اغلب افراد و خانواده توان پرداخت هزینه بلیط 400 هزار تومانی را ندارند و این مسئله موجب می شود که افراد با از اتوبوس برای تردد استفاده کرده و یا نسبت به سفر منصرف می شوند.

توان عمومی مردم ملاک شرایط توسعه حمل و نقل ریلی

در بحث توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی باید نظر و توان عموم مردم مورد توجه قرار گیرد، از این رو به نظر می رسد که اغلب مردم نمی توانند از قطارهای گران قیمت استفاده کنند

وی گفت: در بحث توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی باید نظر و توان عموم مردم مورد توجه قرار گیرد، از این رو به نظر می رسد که اغلب مردم نمی توانند از قطارهای گران قیمت استفاده کنند، به طور مثال یک نفر برای سفر به مشهد از تهران و برگشت به این شهر توسط قطارهای لوکس حداقل 800 هزار تومان هزینه کند.

عدم تحقق درآمد یک درصدی از محل فروش نفت برای توسعه حمل و نقل ریلی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، یک درصد از محل فروش نفت باید برای توسعه حمل و نقل ریلی هزینه شود، اما این مسئله محقق نشده است.

وی تصریح کرد: مسئولان حمل و نقل ریلی برای توسعه این حوزه و خرید واگن های جدید، باید به تعداد واگن های معمولی اضافه کنند، نه اینکه تمرکز مسئولان تنها بر خرید و استفاده از قطارهای لوکس باشد.

افزایش 15 درصدی تردد قطارها در ایام نوروز

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی با توجه به فرا رسیدن ایام عید، مسئولان ناوگان حمل و نقل ریلی اعلام کرده اند که تعداد و میزان تردد قطارها در این ایام حدود 15 درصد افزایش می یابد و تعداد سفرها به دو میلیون و 10 هزار نفر افزایش یافته است، حال در این میان باید سهم تردد قطارهای معمولی بیشتر شود./

پایان پیام