مثلث آنلاین: یک استارتاپ آمریکایی قصد دارد آزمایش تاکسی‌های پرنده خود را در سان‌فرانسیسکو آغاز کند.

 تاکسی‌های پرنده در آُسمان سان‌فرانسیسکو به پرواز در می آِیند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ ، استارتاپ آمریکایی " بلید " (Blade) قصد دارد با تاکسی‌های پرنده، به حل مشکل ترافیک منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو کمک کند.

این استارتاپ در یک برنامه آزمایشی، به 200 نفر از ساکنان سان‌فرانسیسکو و سیلیکون‌ولی امکان داده به اپلیکیشن همراه آن دسترسی داشته باشند تا بتوانند بالگردها، جت‌های شخصی و حتی هواپیماهای آب‌نشین را کرایه کنند.

استارتاپ بلید در آخرین برنامه آزمایشی خود که برای اهداف تجاری انجام شده بود، توانست مسافران را به فرودگاه بین‌المللی سان‌فرانسیسکو و فرودگاه بین‌المللی اوکلند برساند. هدف از این کار، کوتاه کردن سفرها و کاهش ترافیک در شهرهای اصلی مانند نیویورک، لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو عنوان شده است.

استارتاپ بلید در جدیدترین طرح خود قصد دارد با همکاری شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز " (AA)، به ثبت شبکه بالگردهای خود بهبود ببخشد. این طرح در صورت موفقیت، گام بزرگی برای پیشرفت زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل به شمار می‌رود.

آزمایش تاکسی‌های پرنده در سان‌فرانسیسکو آغاز می‌شود

این استارتاپ تاکنون، حدود 50 میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده تا این طرح را در مقیاس بزرگ اجرا کند و توانایی رقابت با رقیبات بزرگی مانند " اوبر " (Uber) را داشته باشد. اوبر نیز برنامه‌هایی برای گسترش استفاده از تاکسی‌های پرنده دارد و برای اجرای آنها با چندین شرکت خصوصی همکاری خواهد کرد.

هدف بعدی بلید برای ادامه این طرح آزمایشی، هندوستان است.