مثلث آنلاین:مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عرضه قلیان در اماکن عمومی و رفاهی تفریحی همدان به طرز چشمگیری کاهش یافته و می‌توان گفت به صفر رسیده است.

عرضه قلیان در اماکن عمومی همدان به "صفر" رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی خدابخشی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: بر اساس مکاتباتی که با شهرستان های استان انجام شد، همکاران ما در سراسر استان به شکل جدی با عرضه قلیان برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: همانند سالهای قبل، مبارزه با عرضه قلیان در اماکن عمومی و تفریحی گنجنامه و غار علیصدر که پذیرای گردشگران زیادی است، شروع شده و خوشبختانه مورد خاصی گزارش نشده است.

مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به هیچ عنوان اجاره عرضه قلیان را نم‌یدهیم، ابراز کرد: از 20 اسفند بازرسی‌ها شروع شده و اماکن حساس و عمومی را مورد بازرسی قرار دادیم.

خدابخشی با بیان اینکه با دادستانی صحبت کردیم که با پرونده‌های مربوط به عرضه قلیان و مواد غذایی ناسالم به شکل ویژه برخورد کنند، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ پرونده‌ای در زمینه عرضه قلیان تشکیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه قلیان در اماکن عمومی نسبت به پارسال کاهش چشمگیری داشته و به صفر رسیده است، گفت: در سال گذشته در اماکنی مانند گنجنامه و غار علیصدر شاهد عرضه قلیان در ساعات شب بودیم. اما امسال هیچ موردی مشاهده نشده است.

مسئول کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: پارک ها و بوستان‌ها هم جزو مراکز عمومی هستند، بنابراین از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده عرضه قلیان در این اماکن با سامانه 190 تماس بگیرند و شکایت خود را ثبت کنند.

تمام آزمایشگاه‌های آب استان فعال است

خدابخشی در بخش دیگری از گفت‌وگو به اهمیت سلامت آب آشامیدنی اشاره کرد و افزود: در این ایام سلامت آب شرب مناطق مختلف استان را مورد بازرسی قرار داده و کلرسنجی کردیم. نمونه های مشکوک را به آزمایشگاه ارسال کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: 10 نمونه آب مشکوک در استان به آزمایشگاه ارسال شده که مشکلی نداشته است. هر گاه کلر آب پایین بیاید سریعا نمونه را به آزمایشگاه ارسال می‌کنیم.