قزوین - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آبی آب منطقه‌ای قزوین گفت: تخلیه آب پشت سد طالقان به سد زیاران و رودخانه های پائین دست امسال زودتر از موعد مقرر انجام شد.

تخلیه آب پشت سد طالقان آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یدالله ملکی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتقال آب از سد طالقان در سال گذشته از اردیبهشت ماه شروع شد که امسال با توجه به بارش های بهاری زودتر از موعد مقرر انجام می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 10مترمکعب بر ثانیه آب از سد طالقان به سد زیاران منتقل شده و قرار است 11 حوضه آبریز از آبیک تا تاکستان به مساحت 120هکتار با دبی ورودی 9متر مکعب بر ثانیه تغذیه شوند.
ملکی با بیان اینکه بقیه آب خروجی این سد وارد رودخانه‌های استان می شود، اظهار داشت: هم اکنون 145 مترمکعب بر ثانیه آب وارد سد طالقان می‎شود که به نسبت چند روز گذشته با افزایش چشمگیری روبرو است.
این مسئول به بارش روزهای آینده در استان اشاره کرد و گفت: از مردم قزوین تقاضا داریم که از نزدیک شدن به هرگونه حوضه های آبریز، مسیل ها، رودخانه ها و کانال آبی خودداری کنند.
ملکی یادآور شد: ممانعت از هرگونه اسکان و توقف در کنار رودخانه ها نیاز به فرهنگسازی دارد و لازم است که شهروندان برای حفظ جان خود به این نکات توجه کنند.
9925/6012