زمین جای عجیب و شگفت‌انگیزی است. به نظر می‌رسد توضیح زیادی لازم نباشد! به همین دلیل بیایید برای اثبات این حرف، نگاهی به این تصاویر بیندازیم و به عجایب خلقت پی ببریم. پس همراه ما بمانید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دریاچه‌ی خال‌خالی، بریتیش کلمبیا، کانادا

دریاچه‌ی خال‌خالی (Spotted Lake) نزد مردم بومی اوکاناگان (سیلیکس) (Okanagan) (Syilx) از احترام زیادی برخوردار است و به سادگی می‌توان فهمید که چرا این دریاچه برای این مردم مکانی مقدّس محسوب می‌شود. تابستان‌ها، پس از بخار شدن آب دریاچه، حوض‌های کوچکی آب معدنی باقی می‌ماند که رنگ هر کدام با دیگری فرق دارد. این دریاچه‌ی منحصر به فرد در اتوبان 3، در شمال غربی شهر کوچک اوسویوس (Osoyoos) قرار دارد، اما از بازدیدکنندگان درخواست شده است که از زمین‌هایی که قبایل در آن سکونت دارند، عبور نکنند.

گذرگاه غول، ایرلند شمالی

شصت میلیون سال پیش یک فوران آتشفشانی عظیم باعث شد مقدار بسیار زیادی بازالت گداخته بر روی زمین سرازیر شود. این مواد پس از سرد شدن منقبض و سفت شدند و دندانه‌هایی که امروز شاهدشان هستیم را در گذرگاه غول (The Giant's Causeway) به وجود آوردند. حدود 37000 ستون چندضعلی در این مکان میراث جهانی شکل گرفته است و چنان از نظر هندسی کامل هستند که شکل‌گیری آن‌ها در افسانه‌های محلی به یک غول نسبت داده شده است.

چاه ثور، اورِگان، ایالات متحده

آب در شرایط خشن چاه ثور (Thor's Well) که با نام "شیپور فوّاره‌ای" (Spouting Horn) هم شناخته می‌شود، با شدت به سمت سوراخی کشیده و سپس با قدرتِ زیادی به سمت سطح پرتاب می‌شود. با دنبال کردن مسیر کاپیتان کوک (Captain Cook) از منطقه‌ی توریستی کِیپ پِرِپتوآ (Cape Perpetua ) می‌توانید این چاه عجیب را ببینید، اما بهتر است برای امنیت خودتان - خصوصاً در هنگام جزر و مد و یا طوفان‌های زمستانی - از این چاه فاصله بگیرید.

بادآب سورت، ایران

همانطور که پیش‌تر در مطلبی جداگانه به زیبایی های باداب سورت پرداخته بودیم در اینجا هم به آن اشاره می‌کنیم. این چشمه‌ی پلکانی تراورتینی زیبا در شمال ایران، پدیده‌ی طبیعی بی‌نظیری است که در طی هزاران سال شکل گرفته است. تراورتین نوعی سنگ آهک است که از رسوب کلسیم در آب‌های جاری تشکیل می‌شود. دو چشمه‌ی آب گرم با خواص معدنی مختلف در باداب سورت وجود دارد. رنگ قرمز غیرطبیعی این پلکان‌ها به خاطر وجود مقدار بسیار بالای اکسید آهن در یکی از چشمه‌ها است.

اشکال خطّی ناسکا، پِرو

اَشکال حیوانی و هندسی که توسط قوم باستانی ناسکا (Nasca) در صحرای خشک پامپا دِ سَن خوزه (Pampa de San José) ایجاد شده‌اند، یکی از عجایب بزرگ آمریکای جنوبی هستند. برخی از این اَشکال توضیح‌ناپذیر، که از روی برج آهنی بزرگی کنار بزرگ‌راه قابل مشاهده هستند، طولی بیش از 200 متر دارند و همه با یک خط یکسره و لاینقطع ایجاد شده‌اند.

تپه‌های شکلاتی جزیره‌ی بوهول، فیلیپین

1700 تپه‌ی عجیب بوهول درست در وسط این جزیره‌ قرار دارند؛ ارتفاع آن‌ها تفاوت دارد اما از نظر شکل چنان منظم هستند که ممکن است با دست‌سازه‌های انسان اشتباه گرفته بشوند. هرچند بنابر گزارش یونیسف، این تپه‌ها در نتیجه‌ فرسایش حاصل از باران دچار افزایش ته نشین‌های مرجانی شده‌اند. نام مستعار "شکلاتی" بخاطر ظاهر این تپه‌ها در فصل‌های خشک، یعنی زمانی که شاخ و برگ‌ها از رنگ سبز به قهوه‌ای تغییر می‌کنند، انتخاب شده است.

ساحل سرخ، پانجین، چین

این ساحل بسیار جالب و عجیب سرتاسر با نوعی علف‌ دریایی به نام سوئِدا (Sueda) پوشیده شده است که در پاییز به رنگ قرمز درمی‌آیند. این تالاب کِشندی که در 30 کیلومتریی جنوب غربی پانجین قرار دارد، منطقه‌ی طبیعی مهمی برای پرندگان مهاجر است. تنها بخش کوچکی از این ساحل در دسترس عموم قرار دارد، اما می‌توان با استفاده از یک مسیر چوبی که تا داخل دریا ادامه دارد، در آن به گشت و گذار پرداخت.

دشت کوزه‌ها، لائوس

صدها کوزه‌ی سنگی مدفون، که افسانه‌های زیادی در موردشان وجود دارد، در سرتاسر استان شینگ کوئِنگ (Xieng Khouang) لائوس به چشم‌ می‌خورند. نظریه‌های زیادی در مورد این کوزه‌ها مطرح شده است، اما کارآمدترین نظریه عنوان می‌کند که این کوزه‌ها در مراسم تدفیق مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در افسانه‌های محلی آمده است که از این کوزه‌ها برای ساختن نوعی نوشیدنی برای غول‌ها استفاده می‌شد. لائوس در دهه‌ی 1960 مورد حمله‌ی بمباران‌ هوایی ایالات متحده قرار گرفت و در همین سال‌های اخیر بود که این منطقه پاکسازی و برای بازدید گردشگران ایمن اعلام شد.

پارک ملی گوبلین وَلی، یوتا، ایالات متحده

اینجا مریخ نیست! بلکه دشتی خالی از سکنه، واقع در 216 مایلی جنوب شرقی سالت لِیک (Salt Lake) واقع در یوتاست. سنگ‌های ریگی نرم پارک ملی گوبلین وَلی در طی سالیان دراز توسط باد و هوا ساییده شده و باعث شکل‌گیری قله‌ها یا سنگ‌هایی عجیب و غریب شده‌اند. برخی معتقدند این سنگ‌ها شبیه به اشباح (Goblin) هستند. عرض این چشم‌انداز وهم‌آور حدود یک مایل و طول آن دو مایل است. بهتر است که برای نزدیک شدن به این مکان عجیب و غریب از مسیرهای مشخص‌شده استفاده کنید.

دشت استخوان نهنگ، سیبری

امتداد سواحل شمالی جزیره‌ی دور افتاده‌ی ایتیگران (Yttygran)، واقع در 82 کیلومتری ساحل آلاسکا، تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین مقاصد توریستی شده است. تعداد زیادی استخوان آرواره‌، دنده و مهره‌های عظیم نهنگ در این منطقه به صورت افقی در زمین قرار گرفته‌ و یک مسیر ترسناک را تشکیل داده‌اند. عموماً توافق بر این است که تاریخ این منطقه به قرن چهاردهم یا پانزدهم برمی‌گردد، اما کسی دقیقاً اطلاع ندارد که این محل، مکانی مقدسی برای گردهم‌آیی قبایل بومی بوده است و یا فقط مکانی برای خودکشی دسته‌جمعی نهنگ‌ها.

قبرهای دخمه‌ای، پاریس، فرانسه

این قبر دخمه‌ای عجیب و غریب و ترسناک شبکه‌ای از تونل‌های سنگی قدیمی در زیر شهر پاریس، و آرامگاه بیش از شش میلیون پاریسی است. اغلب این استخوان‌ها و جمجمه‌ها که در طی قرون هجده و نوزده از قبرستان‌های شلوغ شهر جمع‌آوری شده‌اند، مربوط به اشخاص ناشناس هستند. تا زمانی که استخوان‌ها به شکل امروزی‌شان چیده نشده بودند، مسئولین شهر پاریس به توانایی بالقوه‌ی این مکان برای تبدیل شدن به یکی از جاذبه‌های توریستی، پی نبرده بودند.

آب‌فشان فِلای، نودا، ایالات متحده

این آب‌فشان غول‌پیکر در زمینی خصوصی، در حاشیه‌ی صحرای بلک راک (Black Rock Desert) واقع در نوادا، قرار دارد. این آب‌فشان در سال 1964 به طور اتفاقی بر اثر حفاری‌های یک شرکت انرژی در آب‌های گرم به وجود آمد، و امروزه ارتفاع پرتابه‌های این چشمه‌ به 5 فوت می‌‍رسد، و مواد معنی حاصل از آن باعث شده است که ارتفاع مخروط آن هر سال چند اینج افزایش پیدا کند. رنگ‌های قرمز و سبز درخشان این مکان بخاطر وجود جلبک‌های ترموفیلیک است.

جزیره‌ی گربه‌ها، ژاپن

جمعیت گربه‌های تاشیروجیما (Tashirojima) که در فاصله‌ی اندکی از سواحل شرقی ژاپن قرار دارد، از صد انسانی که در این منطقه زندگی می‌کنند پیشی گرفته است! مردم این جزیره به تولید ابریشم مشغول هستند و موش‌ها کرم‌های ابریشم را از بین می‌برند، بخاطر همین مردم تاشیروجیما به نگهداری از گربه‌ها تشویق شدند. ماهی‌گیران محلی گربه‌ها را نشانه‌ی خوش‌شانسی می‌دانند. علاوه بر کابین‌هایی به شکل گربه که برای اقامت توریست‌ها طراحی شده است، یک معبد برای گربه‌ها در این جزیره وجود دارد. لازم به ذکر نیست که حضور سگ‌ها در این جزیره ممنوع است.

منبع: لست سکند

2121