مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: امروز سیاسی ترین کار برای بانوان ورود در عرصه اقتصادی است چون زنان باید توانمند باشند و علم و دانشی هم که منجر به تولید ثروت نشود فایده ای ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرشته سلجوقی یکشنبه شب در نشست امنیت زنان در جامعه که توسط دفتر بنیاد امید ایرانیان در مشهد برگزار شد افزود: امام خمینی(ره) فرمود 'زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند' اما این حق به اجرا در نمی آید مگر اینکه هر دوجنس مرد و زن نسبت به بازخوانی و احیای مانیفست انقلاب اسلامی در این زمینه همکاری کنند.
وی ادامه داد: خشونت علیه زنان در همه کشورها رایج است و از هر سه زن یک نفر به نوعی در معرض خشونت قرار گرفته است و متاسفانه اگر مادری در خانواده دچار خشونت شده باشد نمی تواند فرزندانی عادی تحویل جامعه دهد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: بی حجابی یا داشتن حجاب نیز نباید توجیهی برای خشونت علیه زنان و به خطر انداختن امنیت آنان باشد.
سلجوقی افزود: مساله حجاب به صورتی که امروز مطرح می شود عقل و شرف مردان را زیر سوال می برد و به این معنی است که قدرت و برتری عقل مردان ما کمتر از هیجاناتشان است.
او تاکید کرد: به همین خاطر مردان باید در این زمینه به میدان بیایند و عکس العمل نشان دهند چون مردان ما عاقل و کامل هستند و قدرت مدیریت هیجانات خود را دارند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در دولت اصلاحات موضوع امنیت زنان مورد توجه قرار گرفت و بدون سر و صدا اورژانس اجتماعی با محورهایی از جمله مداخله در طلاق و مداخله در بحران اجتماعی تشکیل شد و خانه های امن هم از باقیات الصالحات دولت اصلاحات است.
1922/7507