رئیس پلیس راه البرز اعلام کرد که راه های کوهستانی استان از جمله جاده کرج - چالوس به سبب بارش باران لغزنده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ رضا گودرزی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: درپی اعلام هواشناسی البرز مبنی بر کاهش دما و بارش برف و باران در ارتفاعات، درصورت سفر های ضروری درجاده های کوهستانی با تجهیزات کامل سفر شود.
وی اضافه کرد: اطمینان از سلامت فنی خودرو، سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ مهم ترین توصیه ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است.
وی گفت: رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.
گودرزی افزود: همچنین همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است که باید مد نظرقراردهند.
رئیس پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: با توجه به بارش، احتمال سقوط سنگ در مسیر های کوهستانی به ویژه جاده کرج- چالوس دور از انتظار نیست.
گودرزی افزود: بیشترین مسیر احتمال سقوط سنگ درمحدوده امام چشمه تا کندوان در جاده چالوس است که رانندگان دراین محدوده توقف نکنند.
وی گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است.
مدیرکل هواشناسی البرز نیز کاهش دمای هوا و وزش باد برای این استان پیش بینی را پیش بینی کرده است.
منصور رحمانیان اظهارداشت: بررسی الگوهای پیش یابی هواشناسی برای امروز آسمانی نیمه ابری، تا ابری ، رگبارپراکنده ، رعدو برق و عصر و شب پاره ای نقاط بارش برف و تگرگ خواهیم داشت.
وی ادامه داد: وزش باد گاهی شدید نیز برای عصر امروز دوشنبه پیش بینی می شود.
رحمانیان بیان داشت: سرعت وزش باد عصر امروز 52 کیلومتر در ساعت و دمای کمینه و بیشینه هوا بین صفر تا 16 درجه بالای صفر است.
این مسئول وضعیت هوای فردا سه شنبه البرز را کمی تا نیمه ابری ، پاره ای نقاط بارش پراکنده باران و وزش باد شدید و یخبندان اعلام کرده است.
استان البرز دارای یک هزار و450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.