مثلث آنلاین: در حالی حدود 11 ساعت از پاکسازی نخاله از سطح جاده هراز و اعلام بازگشایی رسانه ای این محور پرتردد در مازندران می گذرد ، اختلاف نظر راهداری با پلیس راه باعث شد تا این محور همچنان بر روی خودروهای عبوری بسته بماند.

اختلاف نظر پلیس راه و راهداری عامل مسدود بودن جاده هراز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محور هراز ساعت 21 و 3 دقیقه جمعه شب 16 فروردین ماه به دلیل ریزش سنگ بسته شد و با تلاش حدود 24 ساعته راهداران سنگ و نخاله از کف جاده جمع آوری و بازگشایی محور از سوی مدیران راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اعلام شد.
با این وجود با گذشت حدود 11 ساعت از اعلام بازگشایی این محور شریانی مازندران - تهران ، هنوز پلیس راه استان اجازه تردد به خودروهای عبوری را نداده است.
** هراز آماده تردد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت : محور هراز با تلاش راهداری و انتقال بموقع ماشین آلات مورد نیاز اواخر شب گذشته بازگشایی شد.
احمدآفرین محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود : از نظر راهداری با رعایت ایمنی کامل جاده هراز برای برقراری تردد خودروهای عبوری آماده است و مشکلی ندارد.
وی گفت : با این و صف اجازه برقراری تردد در محورها بر عهده پلیس راه است و هر زمانی که پلیس راه اعلام کند تردد از سرگرفته می شود.
** نبود ایمنی تردد در هراز
رئیس پلیس راه مازندران دلیل عدم صدور مجوز برای برقراری تردد در محور هراز را نبود ایمنی به دلیل احتمال ریزش سنگ بیان کرد.
سرهنگ علیرضا قدمی روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت : همچنان احتمال ریزش سنگ در محور هراز به دلیل بارش ها و معلق بودن سنگ در دیواره حاشیه جاده وجود دارد و برای سلامت مسافران و خودروهای عبوری این محور همچنان بسته می ماند.
محور هراز یکی از پرافیک ترین محورهای اصلی و کوتاهترین مسیر مواصلاتی مازندران - تهران نسبت به سایر محورها ی اصلی استان شامل کندوان و سوادکوه است و این کوتاهی مسیر ، اقبال تردد در آن را برای خودروها بیشتر کرد به طوری که طبق گزارش رسمی تردد روزانه در این محور به 40 هزار دستگاه خودرو می رسد.
از مسافت 180 کیلومتری محور هراز حدود 105 کیلومتر در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران قرار دارد که تاکنون 73 کیلومتر از این محور در حوزه این استان چهارخطه شد و پیش بینی می شود با اعتبار سه هزار میلیارد ریالی تا پایان سال 99 چهارخطه این محور تکمیل شود.
6982/1654