مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان در هیر افتتاح می‌شود.

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان در اردبیل افتتاح می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز در بازدید از روند کاری پل معلق شیشه‌ای هیر اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان در هیر افتتاح می‌شود که بدون شک تحول‌آفرین در صنعت گردشگری استان خواهد بود.

وی بیان کرد: حوزه اقتصادی مقاومتی نیازمند اجرای طرح‌های ارزشمندی است که بتواند در منطقه تحول‌آفرین باشد و با توجه به این که اجرای این پروژه مهم گردشگری به دست مهندسان بومی رقم خورده و در امر اشتغال‌زایی، اقتصادی و توسعه گردشگری استان نقش آفرینی می‌کند منتظر یک دستاورد مهم در این منطقه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: درصدد هستیم شرایطی را فراهم کنیم که در منطقه‌ای که دارای قابلیت‌های مستعد گردشگری است گردشگران بتوانند به راحتی از این پروژه منحصربه‌ فرد استفاده کنند و در توسعه برنامه‌های گردشگری به شکل هدفمند عمل شود.

فلاحی با اشاره به رفع برخی مشکلات زیرساختی این پروژه نیز تصریح کرد: در ارتباط با تامین راه دسترسی و شبکه برق‌رسانی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده که به تفکیک 6 هزار و 200 میلیارد ریال برای شبکه برق رسانی و حدود 8 میلیارد ریال اعتبار برای راه دسترسی به این پروژه مبنای کار است.

وی بیان کرد: هدف ما از ایجاد پروژه های گردشگری در استان این است که بتوانیم همه ساله به نیت جذب گردشگران از سرتاسر جهان به ویژه گردشگران داخل کشور شرایط خاصی را فراهم کنیم تا گردشگران از این بسترها به عنوان اولین مقصد گردشگری استفاده کنند.