پس از آتش‌سوزی بزرگ در کلیسای نوتردام در شهر پاریس، کارشناسان از هزین سنگین دو تا سه میلیارد دلاری برای برای احیای این بنای تاریخی خبر می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارشش ایسنا به نقل از یو اِس‌اِی تودی ، «استفن برن» مدیر برنامه‌های احیا و مرمت میراث تاریخی در سراسر فرانسه اعلام کرده کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای مرمت و بازسازی کلیسای نوتردام کافی نیست و تخمین‌زده می‌شود هزینه‌های آن به ۱.۱۳ تا ۲.۳ میلیارد دلار برسد.

«آندره فینو » سخنگوی کلیسای نوتردام نیز در گفت‌وگویی با شبکه «CBS» عنوان کرد شاید فکر کنیم جمع‌آوری یک میلیارد یورو برای بازسازی کلیسا بسیار دیوانه‌کننده است اما احتمالاً هزینه کل بین 2 تا 3 میلیارد یورو باشد.

پلیس قضائی پاریس پیش از این اعلام کرده علت آتش‌سوزی بزرگ در این کلیسا به احتمال زیاد یک اتصال کوتاه الکتریکی بوده است اما کارکنان کلیسا و نیز کارگرانی که در زمان حادثه مشغول تعمیر و نوسازی این بنا بودند همچنان بر این باورند که آتش سوزی، تصادفی بوده است.

«امانوئل مکرون » رئیس جمهور فرانسه دستور داده کلیسای نوتردام پاریس در طول مدت پنج سال به صورت کامل بازسازی و مرمت شود و از ین آتش‌سوزی به عنوان یک فرصت استفاده شود. این در حالی است که معماران معتقدند بازسازی این بنا می‌تواند دهه‌ها به طول بیانجامد.