مثلث آنلاین:این روز ‌قیمت 800 هزار تومانی بلیت مشهد به تهران ‌سوژه‌‌ نخ‌نمایی شده است‌، اما گویا قرار ‌مسئولان توانی برای نظارت ندارند.

فروش 800 هزار تومانی بلیت پرواز مشهد تهران؛ وقتی مسئولان توان نظارت ندارند + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، قیمت بالای بلیت مشهد به تهران سوژه‌ای نخ‌نما و قدیمی است که در رسانه‌های مختلف بارها و بارها به آن پرداخته شده اما گویا گوش شنوایی برای آن وجود ندارد و هر بار مسئولان امر ادله خاص خود را برای این مسئله عنوان می‌کنند و البته کمتر شاهد اقدامی ضربتی هستیم.

مناسبت‌های مختلف همیشه بهانه‌ای برای گرانی است؛ حال این گرانی ممکن است مربوط به ارزاق و کالاهای عمومی باشد و گاه نیز ممکن است مربوط به وسایل حمل و نقل باشد؛ هواپیما که یک پدیده لاکچری برای حمل و نقل محسوب می‌شود دیگر جای خود را دارد.

اگر نگاهی به سایت‌های فروش بلیت هواپیما برای تهیه بلیت مشهد به تهران به ویژه در روزهای تعطیل بیندازید شاهد بلبشویی در قیمت‌ها هستید؛ مسئولان نظارتی خواب هستند و هر کس با هر قیمتی که می‌خواهد می‌فروشد؛ البته شما قدرت انتخاب دارید و می‌توانید بخرید و یا نخرید؛ یادتان باشد که قدرت انتخاب از شما گرفته نشده است!

اما چرا این داستان هر بار تکرار می‌شود و هر بار هم کلی رسانه‌ها در مورد آن با آب و تاب می‌نویسند اما در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد؟ دلیل گرانفروشی بلیت مشهد به تهران و ثبت رکورد 800 هزار تومانی چیست؟

 

مجید فرقانی؛ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مشهد بیان می‌کند: متاسفانه سقف و کفی که قرار بود سازمان هواپیمایی کشوری تعیین کند در آن مقداری کف قیمت، بالا است. مصوبه‌ای دارند که مربوط به آذرماه سال 97 است و در آن کف‌های قیمت، بالا است و می‌گویند به دلیل هزینه‌های ارزی و ریالی قیمت‌ها بالا است.

وی خاطرنشان می‌کند: به استثناء ماه مبارک رمضان، کم‌کم به ماه‌های پیک سفر و تابستان می‌رسیم و قاعدتا نرخ کاهش پیدا نخواهد کرد و به ویژه قیمت‌ها در روزهای اول و پایان هفته از مشهد به تهران و بالعکس بالا است و بعید می‌دانم نرخ‌ها کاهش محسوسی پیدا کند.

حمید بنایی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه می‌گوید: متأسفانه در بحث ساماندهی بلیط قطار و هواپیمای مشهد به تهران دچار سوء مدیریت هستیم و شاهد هستیم که در ایام خاص و پیک سفر این قیمت‌ها بالا می‌رود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهد هستیم که این اتفاقات دائما تکرار می‌شود و قطعا در این زمینه برخی اقدامات دقیقه نودی پاسخگو نیست و وزارتخانه مربوطه باید در زمینه ساماندهی این قیمت‌ها و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و سایر ارگان‌ها در زمینه نظارت باید اقدامات عاجل را صورت دهند.