مثلث آنلاین:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هواپیماهای سمپاش و مسئولین جهت مقابله با ملخ‌های مهاجم آمادگی لازم را دارند و در حال حاضر نیز تنها راه مقابه با ملخ‌ها از طریق سم پاشی هوایی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی بختیاری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص حمله ملخ‌ها به برخی استان‌های جنوبی کشور گفت: از مدت‌ها قبل خبرهایی در خصوص هجوم ملخ‌ها از طریق مرز ایران و کشورهایی مانند عراق دریافت می‌کردیم و از این نظر احساس خطر می‌شد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه حمله ملخ‌ها جلساتی با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی در خصوص تعیین راه‌کارهای تقابلی برگزار شد، تصریح کرد: وزیر و معاونین خوشبین بودند که ملخ‌های مهاجم به مزارع کشور ما حمله نمی‌کنند.

علی بختیاری در نشست کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

رطوبت موجب افزایش تخم‌ریزی ملخ‌ها شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها و رطوبت موجود در کشور باعث افزایش میزان تخم گذاری ملخ‌ها شده است، ادامه داد: در حوزه انتخابیه من که با حاجی آباد استان هرمزگان مرز مشترک دارد تعدادی از ملخ‌های مهاجم مشاهده شده بود که جهت آموزش راهکار‌های مناسب به کشاورزان و ساکنین گروه‌های اعزام شده‌اند.

هواپیماهای سمپاش آماده مقابله با ملخ‌ها

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هواپیماهای سمپاش و مسئولین ذی‌ربط جهت مقابله با ملخ‌های مهاجم آمادگی لازم را دارند و در حال حاضر نیز تنها راه مقابله با ملخ‌ها از طریق سم پاشی هوایی است.

حضور ملخ‌ها در استان‌های خوزستان و هرمزگان

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: در مناطقی از استان‌های خوزستان و هرمزگان ملخ‌های مهاجم مشاهده شده‌اند که باید در آینده برآورد دقیقی از میزان خسارات وارد شده و نفوذ آنها به استان‌های مختلف حاصل شود./

پایان پیام