دادستان کاشمر گفت: با تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده ابتدا ویلاهای مسئولان و پزشکانی که در کلاته‌بزی به طور غیر مجاز احداث شده، تخریب می‌شود.

ابتدا ویلاهای غیر مجاز مسئولان و پزشکان تخریب می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامرضا طالعی در حاشیه اجرای تخریب دیوار یکی از ویلاهای غیر مجاز در کلاته‌بزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: از زمانی که به این شهر آمده‌ام به طور جدی به موضوع ویلاهای غیر مجاز وارد شده‌ام که در همین رابطه دستور تخریب دیوار یکی از این ویلاها صادر شد.

وی ادامه داد: با تدابیر و تصمیمات اتخاذ شده ابتدا ویلاهای مسئولان و پزشکانی که در کلاته‌بزی به‌طور غیر مجاز احداث شده تخریب می‌شود و دستگاه قضا در برخورد با کسانی که با تصرف زمین‌ها و تغییر غیر مجاز کاربری باغات اقدام به ساخت ویلا کرده‌اند، تعارف ندارد.

طالعی بیان کرد: آماده هرنوع برخورد جدی با کسانی که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کرده‌اند، هستیم و به صراحت اعلام کرده‌ایم ابتدا باید ویلاهای میلیاردی پزشکان و مسئولان تخریب شود در غیر این صورت اگر بخواهند از مردم شروع کنند، مجوز تخریب نخواهیم داد.

دادستان کاشمر عنوان کرد: شهرداری باید به این موضوع وارد شود و با اخذ حکم ماده 100 اقدام به تخریب کند و ما هم به عنوان دادستان و مدعی‌العموم در این خصوص همراه خواهیم بود.

وی ادامه داد: افرادی که به دلیل تصرفاتشان موجب انحراف سیلاب از مسیل اصلی شده و خسارت‌هایی را به جاده‌ها و سایر بخش‌ها وارده کرده‌اند، باید جوابگو بوده و جبران خسارت کنند.

طالعی بیان کرد: در حریم و بستر مسیل کسی اجازه صدور مجوز نداشته و تمامی تصرفات تخریب می‌شود و اگر به اشتباه مجوزی در بستر و حریم رودخانه صادر شده باید ابطال گردد.

وی تاکید کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید برای مطالبه خسارتی که وارد شده دادخواست دهد و این موضوع پیگیری خواهد شد.

دادستان کاشمر گفت: متأسفانه برخی مجوزهایی که قبلاً صادر شده ناصحیح بوده به طوری که غیر از حریم رود حریم‌های دیگر را هم نقض کرده است.

وی ادامه داد: در برخی مناطق کابل‌های فشار قوی حریم رود را نقض کرده‌اند، در همین خصوص اعلام می‌کنیم در احیای حقوق عامه، دادستانی با کسی تعارف ندارد و در این حوزه به جد وارد می‌شود و کار را با جدیت انجام داده و به نتیجه می‌رسانیم.

طالعی اظهار کرد: با توجه به این که از سوی کارشناسان اعلام شده ساخت و ساز در شمال شهر کاشمر چون در مسیر سیلاب است اشتباه بوده و باید متوقف شود از شهردار انتظار داریم ممنوعیت ساخت و ساز در این مناطق را پیگیری کنند.

دادستان کاشمر گفت: اگر از نظر علمی ساخت و سازهای شمال شهر بخواهد شهر را در آینده در وضعیت بحرانی و بدتری قرار دهد، باید جلوی این ساخت و سازها در مناطق اعلام شده، گرفته شود.

وی همچنین تاکید کرد: شهرداری باید نقشه‌های شهری و کانال‌های دفع آب‌های سطحی را ارائه دهد تا بررسی و بانک اطلاعاتی تشکیل شود.