فرماندار گیلانغرب از حمله یک قلاده خرس به گله گوسفند در یکی از روستاهای بخش گواور از توابع این شهرستان خبر داد که منجر به تلف شدن 50 راس گوسفند شد.

حمله خرس در گیلانغرب 50 راس گوسفند را تلف کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کوروش محمودیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه روز گذشته در روستای قیطول رخ داد که در جریان آن یک قلاده خرس به گله یکی از دامداران منطقه حمله ور شد.
وی اظهار کرد: در اثر حمله خرس، گله گوسفندان رم کرده و 50 راس دام به داخل دره سقوط کرد که همگی تلف شدند.
نماینده عالی دولت گفت: این روستا در منطقه منتهی الیه دهستان گواور گیلانغرب به سمت استان ایلام واقع شده است که در مجموعه منطقه حفاظت شده قلاجه قرار دارد.
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار هکتار مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در 2 نقطه قلاجه و زله زرد دارد که زیستگاه بسیاری از جانوران کمیاب و گیاهان نادر است.
منطقه زله زرد با 39 هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاهی گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال 1373 تحت حفاظت است.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین از گونه های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند.
منطقه جنگلی قلاجه قسمتی از زیباترین جنگل های حد فاصل استان کرمانشاه و ایلام است با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر که یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه و ایلام بشمار می‌رود، این منطقه جنگلی سرسبز و پهناور به دلیل این که در گردنه قلاجه واقع شده‌ به تفرجگاه قلاجه هم مشهور است.
3012/8066