فردیس- شهردار فردیس از راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در این شهر خبر داد و گفت: در این مرکز هر هفته 40 سگ عقیم‌سازی می‌شود.

هفته‌ای 40 سگ در فردیس عقیم می‌شود/انجام واکسیناسیون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منوچهر غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب برای نخستین بار در شهرستان فردیس راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش سگ‌ها در شهر و نارضایتی شهروندان از این موضوع، نسبت به راه‌اندازی مرکز نگهداری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اقدام کردیم.

وی در ادامه بابیان اینکه مرکز نگهداری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در فردیس به همت مدیریت شهری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث‌شده است، تصریح کرد: برخی از شهروندان حامیان خوب سگ‌های بلاصاحب هستند و مدیریت شهری فردیس از این افراد می‌خواهد تا ازاین‌پس نیز حامی و مراقب این حیوانات باشند.

هفته‌ای 40 سگ در فردیس عقیم می‌شود/انجام واکسیناسیون

شهردار فردیس در بخش دیگری عنوان کرد: ارتقا سطح فرهنگ عمومی در مواجهه و برخورد با سگ‌های بلاصاحب یکی از اقدامات در دستور کار مدیریت شهری فردیس است که در نظر داریم در این راستا نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش شهروندی در فرهنگسراهای فردیس اقدام کنیم.

غفاری با اشاره به این‌که سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم‌سازی هیچ خطری برای شهروندان ندارند، گفت: مدیریت شهری فردیس اقدامات لازم را برای واکسیناسیون این سگ‌ها انجام می‌دهد.

هفته‌ای 40 سگ در فردیس عقیم می‌شود/انجام واکسیناسیون

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشستی با شهرداران شهرهای هم‌جوار فردیس، تصریح کرد: امید داریم شهرهای هم‌جوار فردیس نیز این اقدام را انجام دهند تا شاهد موفقیت این طرح باشیم چراکه سگ‌های بلاصاحب در یک مکان خاص ساکن نیستند.

شهردار فردیس با اشاره به اینکه مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب فردیس در زمینی حدوداً 5 هزار مترمربعی احداث‌شده است، خاطرنشان کرد: فضایی برای حضور شهروندان در این مرکز در نظر گرفته‌شده و حامیان حیوانات می‌توانند در روزهای مختلف به این مرکز مراجعه و به سگ‌ها خوراک دهند.

به گفته غفاری مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در فردیس بااعتباری حدوداً 300 میلیون تومانی احداث و راه‌اندازی شده است.