سرپرست معاونت توسعه مدیریت استانداری هرمزگان با تاکید بر ممنوعیت استفاده شخصی از وسائط نقلیه دولتی گفت: نیروی انتظامی موظف است اتومبیل‌هایی پلاک دولتی را در خارج از وقت اداری متوقف کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نازنین شیبانی، در راستای صیانت از حقوق بیت المال و حفظ اموال دولتی و جلوگیری از اسراف تبذیر وصرفه جویی در مصرف سوخت و بهره برداری بهینه از منابع و امکانات استفاده شخصی از وسیله های نقلیه دولتی پلاک قرمز ممنوع اعلام کرد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده خودروهای دولتی جزء اموال دولت محسوب می‌شود و فقط برای انجام امور اداری و خدماتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند؛ تمام مردم در آن سهیم بوده و حق عموم است.

وی گفت: استفاده شخصی از خودروهای دولتی موجب گسترش بدبینی مردم به مدیران و کارکنان دولت می‌شود چون در معرض دید عموم و قضاوت همیشگی آنهاست، افراد جامعه که فاقد امکانات هستند موقعی که مشاهده کنند مدیر یا کارمند دستگاه از اموال عمومی که متعلق به آحاد مردم است سوء استفاده می‌کنند، بدبین می‌شوند.

وی افزود: مردم نسبت به این موضوع بسیار حساس بوده و فرد استفاده کننده باید جوابگوی آحاد ملت باشد ضمن اینکه فرد استفاده کننده باعث اشاعه منکر در جامعه می ‌شود و به یک معنی، دیگران را به ارتکاب منکر تشویق می کند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت استانداری اظهار داشت: نیروی انتظامی موظف است اتومبیل‌هایی را که پلاک دولتی و خارج از وقت اداری هستند متوقف کنند و همچنین مصوبه‌ای جهت اجرا در خصوص مورد فوق و نظارت برای تمام دستگاه‌ها ارسال شده است.
شیبانی تذرجی خاطرنشان کرد: هرگونه استفاده شخصی از کلیه خودروهای پلاک قرمز چه به صورت موردی و چه درساختارمدیریتی مطلقا" ممنوع است.

گفتنی است، آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی با موضوع حقوق حمل و نقل از سوی دولت در 16 ماده و تبصره‌های فراوان در سال 1386 تصویب و برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها و ادارات ابلاغ شد و نظارت بر اجرای این آیین نامه بر عهده مسوولان در هر استان و شهرستان‌هاست.

در ماده چهار این آیین نامه آمده است که تمامی خودروهای دستگاه‌های اجرایی به استثنای خودروهای اختصاصی، تشریفاتی و خدمت جزو خودروهای خدمت عمومی محسوب شده و استفاده از آنها تنها برای انجام امورات اداری مجاز است و در غیر ساعات اداری (با راننده یا بدون راننده) و بدون داشتن برگ مأموریت، مطلقاً ممنوع بوده و هرگونه استفاده از این خودروها خارج از قوانین مربوطه و مقررات این آیین نامه در حکم تصرف غیرمجاز اموال دولتی محسوب می‌شود که هرساله توسط مسوولان یادآوری و بخشنامه می شود.

انتهای پیام/88037/