پزشک متخصص در خصوص بیماری فشارخون و تأثیرات عدم کنترل این بیماری بر فرد، گفت: بیماری فشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌‌شود، اگر فشارخون کنترل نشود، می‌تواند باعث بروز عوارض جبران‌ناپذیری در بدن فرد شود.

درباره فشارخون چه می دانید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

لیلا محمودنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص بیماری فشارخون و تأثیرات عدم کنترل این بیماری بر فرد، گفت: بیماری فشار خون به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می‌‌شود، در نوع اول، این بیماری به دلیل زمینه ژنیتکی و ارثی شکل می‌گیرد و فشار خون ثانویه نیز به علت وجود سایر بیماری‌ها در بدن انسان آغاز شود.

پزشک متخصص با بیان اینکه بیماری فشارخون اولیه از سن 30 تا 50 سالگی آغاز می‌شود، توضیح داد: معمولا این فشار خون در افراد با درمان دارویی کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماری فشارخون ثانویه معمولا در سنین کمتر از 30 سال و بالای 50 سال در فرد آغاز می‌شود که برای درمان باید زمینه بیماری‌هایی مانند کم‌کاری و پرکاری تیروئید، کم‌کاری و پرکاری غده فوق کلیه و پرکاری پاراتیروئید بررسی شود.

محمودنیا با بیان اینکه اگر فشارخون در فرد درمان نشود ممکن است موجب ایجاد سایر بیماری‌ها در بدن شود، اظهار کرد: افزایش ضخامت دیواره قلب، اختلال در کلیه، نارسایی در دفع پروتئین توسط کلیه‌ها، مشکلات رتینوپاتی و تسریع در فرآیند تصلب شرایین از جمله بیماری‌هایی است که در پی عدم توجه به این بیماری در فرد ایجاد می‌شود.

پزشک متخصص در پایان گفت: اگر بیماری فشارخون کنترل نشود، می‌تواند باعث بروز عوارض جبران‌ناپذیری در بدن فرد شود.

انتهای پیام/68026/