ایسنا : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : من در وادی انتخابات 1400 نیستم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی لاریجانی امروز در همایش بزرگداشت روز معلم در دانشگاه تربت حیدریه در واکنش به اشاره علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی مبنی بر حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: استاندار با مطلبی که بیان کردند، قصد جان ما را دارند، ما در این وادی نیستیم.

وی در ادامه ضمن تبریک به معلمان، خطاب به آن‌ها، عنوان کرد: شما معلمان فارغ از مشکلاتی که مطرح کردید، خودتان می‌دانید در قلب ملت و مردم هستید و هیچ خانواده‌ای نیست که با معلم و مدرسه سرکار نداشته و دوستدار معلم نباشد. مشکلات وجود دارد و معمولا گاه این مسایل شدت می‌گیرد، اما منزلت و کرامت معلم در هر مقطعی همیشه محفوظ است.

لاریجانی افزود: معلمان انسان‌های فهیمی هستند که آینده کشور را می‌سازند. ممکن است دردهایی داشته باشند که دارند، اما باشرافت زندگی می‌کنند، هر کاری را انجام نمی‌دهند و هر سخنی را نمی‌گویند. درد دارند، اما برای آینده کشور دردمندتر هستند. اگر سخنی می‌گویند، برای عزت کشور است، بنابراین مساله شخصی ندارند و قشر شریف و فهیمی در کشور هستند. زحمات معلمان، فرزندان مجاهد را در کشور ایجاد کرد. شما سازنده آن‌ها و اهل تربیت هستید، یعنی برای آینده می‌سازید. این معلمان هستند که فرزندان را متناسب با نیازهای زمان خود می‌سازند، بنابراین کار بزرگ و ارزشمندی برعهده شما است.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله مطهری، تصریح کرد: شهید مطهری یک معلم واقعی انقلاب بود. فکر انقلاب در تئوری‌پردازی‌های او سامان پیدا کرد. اگر امروز در بحث‌های مختلف در کشور ایستادگی می‌بینید، این نتیجه افرادی مانند مطهری، بهشتی و رهبران صدر انقلاب اسلامی است که برای کشور بسیار زحمت کشیدند. یکی از خصوصیات ایشان این بود که برای کار علمی ارزش قائل بودند. مدرسه و دانشگاه برای این است که افراد فاضل و مبتکر تربیت کنیم. ایشان از این سنخ بود، هم خودش اهل فکر بود و هم افرادی که می‌پروراند اینگونه بودند.

وی ادامه داد: بیش از 100 جلد کتاب از این ایشان منتشر شده که نشان‌گر این است که ذهن فکوری داشتند و کارهای ایشان در ساخت علم ارزشمند بود. زمانی به کارهای علمی با متدلوژی عقلانی می‌پرداختند، کاری به صف‌کشی دینی نداشتند، نقد می‌کنند، اما گاهی مفاهیم آن‌ها را نیز مورد تایید قرار می‌دهند. در آثار ایشان نکات زیادی وجود دارد. افکار شهید مطهری بسیار جای کار دارد. به اساتید و معلمان توصیه می‌کنم به آثار ایشان توجه کنند که دریافت‌های نظام‌مند از تفکر اسلامی در آن است.

ادامه دارد...