قنبرعلی بهارستانی، جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی که در سن 11سالگی به اسارت نیروهای عراقی درآمده بود، به یاران شهیدش پیوست.

شهادت جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، قنبر علی بهارستانی، آزاده و جانباز 70درصد دفاع مقدس، امروز یکشنبه 26 خرداد ماه 98، به خیل یاران شهیدش پیوست. این آزاده سرافراز که لقب جوانترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن 11سالگی و درمهرماه سال 59، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت درمی‌آید و به اردوگاه موصل منتقل می‌شود. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه می‌شود و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل می‌شود.
چهارسال بعد، در بهمن ماه سال 63 به خاطر سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد می‌شود و پس از بازگشت به میهن متوجه می‌شود که دو برادر دیگرش نیز در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. قنبرعلی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی می‌کند و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه می‌شود. پس از شش ماه حضور در جبهه، درمنطقه فاو و خور عبدالله به شدت مجروح شده و جانباز می‌شود. این آزاده سرافراز روز 26 خرداد 98 به خیل یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این آزاده سرافراز فردا از ساعت 9 الی 11 در شهرستان داران استان اصفهان برگزار شده و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود.