خرم‌آباد- تجربه لمس سرمای زمستان در دل روزهای گرم تابستان را با گردشگری در منطقه «گرین» لرستان می‌توان داشت، جایی که آب‌های خروشان خنک در زیر تونلی از برف جریان دارد.

تونلی از برف در اوج تابستان در ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
MB

به گزارش خبرنگار مهر ، شهرستان سلسله یکی از مناطق بکر و دارای پتانسیل بالای گیاهی و جانوری در لرستان است، به نحوی که حدود 15 درصد تنوع گیاهی و جانوری کشور (۵۰۰ گونه گیاهی و 200 گونه جانوری) را می‌توان در این شهرستان مشاهده کرد. قسمت اعظم دو منطقه حفاظت شده سفید کوه و شکار و صید ممنوع گرین در این شهرستان واقع شده است.

تونلی از برف در دامنه‌های «گرین»

منطقه گرین با ۶۰۰۰۰ هزار هکتار مساحت بین 3 شهرستان بروجرد، نورآباد و الشتر واقع شده و مدیریت منطقه به محیط زیست شهرستان الشتر واگذار شده است. رشته‌کوه گَرین از رشته کوه‌های مهم غرب ایران و با دوازده قلهٔ بالای سه هزار متر بلندترین دیوارهٔ زاگرس است که در شمال استان لرستان قرار دارد.

در این منطقه اکثر گونه‌های جانوری و گیاهی استان مشاهده می‌شود به نحوی که 15 درصد تنوع زیستی کشور را در این شهرستان و منطقه گرین می‌توان مشاهده کرد. از گونه‌های شاخص جانوری منطقه می‌توان خرس، پلنگ، کل و بز، گرگ خاکستری کفتار، خرگوش و … را نام برد.

تونلی از برف در دامنه‌های «گرین»

‌گونه‌های گیاهی مختلف از جمله پسته وحشی، ریواس و… را نیز می‌توان در طبیعت زیبای این منطقه مشاهده کرد.

مناظر تفریحی و گردشگری این منطقه از جمله کاکارضا و کهمان هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر است که برای بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، چشمه‌ها و آب‌های خروشان و آب و هوای خنک تا معتدل در این منطقه حضور می‌یابند.

تونلی از برف در دامنه‌های «گرین»

‌در این ویدئو تصاویری از چشمه خروشانی در منطقه گرین را می‌بینید که در زیر تونلی از برف جریان دارد و در دل تابستان میزبان گردشگران متعددی است که به دنبال تجربه سرمای برف در گرمای تابستان هستند.