مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در هوای تهران طی امروز (۱۵ تیر) گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی برخی ساعات امروز (۱۵ تیر) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود که عمدتا ناشی از کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته است.

وی با بیان اینکه به‌تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود، گفت: از این رو برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

به گفته شهبازی همراه با افزایش تابش نور خورشید طی امروز (۱۵ تیر) شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم می‌شود و غلظت این آلاینده در بعد ازظهر بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ به بیشترین مقدار می‌رسد از این رو با توجه به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: این وضعیت جوی کم و بیش تا فردا (۱۶ تیر) تداوم دارد و در برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از این رو انتظار می‌رود در برخی ساعات فردا (16 تیر) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده شود، گفت: این شرایط کاهش کیفیت هوا طی برخی ساعات را به دنبال دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۰۰ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۰۰ همچنان در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.