​رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغات فریبنده رزرو اقامتگاه بوم گردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان به دنبال  شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با شگرد تبلیغ تور کویرنوردی و رزرو اقامتگاه بوم گردی در کویر در  شبکه اجتماعی تلگرام از آنان کلاهبرداری کرده،  رسیدگی به موضوع  را در دستور کار خود قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد فردی با ایجاد کانال تبلیغاتی در تلگرام اقدام به کلاهبرداری و دریافت مبلغ 2 میلیون ریال از شهروندان کرده و پس از آن نه تنها پاسخگوی افراد متقاضی نبوده بلکه خدماتی هم در زمان مقرر به آن‌ها ارائه نداده است.

وی افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً هویت متهم به دست آمده و وی طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و با اقرار صریح به جرم ارتکابی خود جهت اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

مرتضوی گفت: یکی از خصوصیات فضای مجازی ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمانی کوتاه است و این فضا این امکان را برای افراد سود جو نیز فراهم آورده است تا بتوانند تبلیغاتی همچون تورهای گردشگری، رزرو اماکن اقامتی، فروش بلیت ارزان قیمت و... به صورت گسترده داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم اگر قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اماکن اقامتی به‌صورت اینترنتی دارند، حتماً از طریق دفاتر تأیید شده و معتبر اقدام کرده و از افراد و شرکت‌های فاقد مجوز درخواست خدمات نکنند، همچنین حتی الامکان آدرس و تلفن شرکت مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنند.