رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح، با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر برای سربازان فراری گفت: اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، نیروهای مسلح در خصوص تخفیف مجازات آنها را مساعدت می‌کند.

سرباز فراری هستنید؟‌ با این طرح تخفیف می‌گیرید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سازمان قضائی نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی درباره بازگرداندن سربازان فراری به خدمت افزود: برای سربازان فراری طرحی با عنوان "بازگشت به سنگر" ابلاغ و از فروردین 98 اجرایی شده است؛ بر اساس این طرح اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، از سوی نیروهای مسلح به آنها مساعدت می‌شود و با سازمان قضایی نیروهای مسلح هماهنگی صورت گرفته تا حداقل مجازات و حداکثر مساعدت برای این افراد درنظر گرفته شود تا این افراد بتوانند خود را معرفی کنند.

\وی عنوان کرد: سربازانی که برای نخستین بار ترک خدمت می کنند و بیش از 60 روز از فرار آنها نگذشته باشد، فراری محسوب نمی‌شوند و مقررات فرار برای آنها جاری نیست، بهتر است تا پیش از گذشت 60 روز، خود را معرفی کرده و مجدداً به خدمت بازگردند. اگر فرار برای بار دوم انجام شود یا بیش از 60 روز ادامه یابد، این دسته از سربازان، فراری محسوب می‌شوند.

سردار کمالی گفت: همه یگان‌ها موظف هستند هیات رسیدگی به فرار سربازان را تشکیل دهند زیرا برخی خانواده‌ها ممکن است از فرار فرزند خود از سربازی مطلع نباشند حتی در شهرها و بخش‌های کوچک مقرر شده است با دعوت خانواده‌های سربازان فراری، آنها را درباره فرار از سربازی توجیه کنند و بگویند فرار از سربازی جرم محسوب می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه اسامی سربازان فراری به دژبان‌ها و نیروی انتظامی داده می‌شود، گفت: دژبان‌ها موظف هستند این افراد را بازداشت کنند و بعضاً گزارش‌هایی از دستگیری‌ها در این زمینه در شهرهای مختلف ارائه می‌شود.

235237