معاون وزیر راه و شهرسازی وضعیت ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در روستای زیارت را مایه شرمندگی دانست و گفت: این ساخت و سازها از سوی افراد با نفوذی که وظیفه آنان حفاظت از منابع طبیعی بود، اتفاق افتاده است.

ردپای افراد بانفوذ در زمین‌خواری گسترده روستای «زیارت»/ بخشی از ساخت و سازها تخریب می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، فرزانه صادق امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از برخی مناطق ییلاقی و ساخت‌و سازهای غیرمجاز استان گلستان اظهارداشت: مردم عادی کمتر به حریم جنگل‌ها، باغ‌ها و اراضی کشاورزی تجاوز کرده و آن را تغییر کاربری داده‌اند.

وی افزود: در این مناطق ردپای افراد ذی‌نفوذ از همه طیف‌ها وجود دارد. این در حالی است که مسئولیت این افراد باید جلوی تخلفات آنان را می‌گرفت چون وظیفه‌شان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه با بیان اینکه وضعیت موجود در مناطق ییلاقی این استان چیزی جز شرمندگی برای افراد باقی نمی‌گذارد، خاطرنشان کرد: دست کم بخشی از این ساخت‌و سازها به طور قطع باید تخریب شود.

وی یادآور شد: سال 95 شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه‌هایی را درباره روستای زیارت داشت و اکنون هم باید برای ساخت و سازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این روستا به دنبال مجموعه‌ای از راهکارها باشیم.

صادق گفت: باید اقداماتی انجام دهیم تا دست‌اندازی به منابع طبیعی به ویژه در روستای زیارت اتفاق نیفتد.