بهره برداری از هفت آزادراه کشور تا دوسال آینده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، خیرالله خادمی، در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از پروژه تکمیل آزاد راه شهید همت در استان البرز، گفت: تکمیل ششصد کیلومتر آزاد راه در کشور، از مهمترین برنامه های این وزارتخانه است.

وی افزود: ساخت پنج هزار کیلومتر آزادراه در برنامه کاری وزارت راه قرار دارد که هم اکنون، بیش از هزارو صد کیلومترآن، درحال اجرا است.

خادمی ادامه داد: آزادراه تهران - شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزاد راه شهید همت ، کنار گذر شرقی اصفهان به طول ، آزاد راه خرم آباد به بروجرد و آزاد راه ارومیه به تبریز، از جمله پروژه‌های در دست اقدام است، که در این بین آزاد راه اصفهان - شیراز به طول دویست و بیست و چهار کیلومتر، طولانی‌ترین آزاد راه کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از اعتبارات ساخت این آزادراهها از منابع مالی دولت و مابقی از سرمایه‌های بخش‌ خصوصی، تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: همراهی‌های خوبی برای بهره برداری از این آزادراه‌ها صورت گرفته است، که بازدید چندی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از آزاد راه تهران - شمال و پروژه شهید همت، نشان از عزم مسئولان، برای اجرای این طرحهاست

خادمی در پایان خاطر نشان کرد: آزاد راه همت به طول چهارده کیلومتر، درسه قطعه در حال اجراست، که قطعه اول به طول پنج و نیم کیلومتر، زیر بار ترافیک رفته است و قطعه دوم به طول چهارو نیم کیلومتر، با موانع بسیاری، از جمله معارضان همراه بود، که در حال پایان است

وی افزود: همچنین قطعه سوم این آزاد راه نیز به جاده چالوس وصل می‌شود، که با بهره برداری از آن بخشی از ترافیک البرز برطرف می‌شود.