معاون شهرداری پاریس اعلام کرد به دلیل مشکلات ناشی از حضور پرشمار گردشگران در شهر قرار است از تردد اتوبوس‌های توریستی در مرکز شهر جلوگیری شود.

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های توریستی در پاریس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «امانوئل گرگوری» معاون شهردار فرانسه در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی بیان کرد وضعیت حضور گردشگران در شهر پاریس به اندازه شهرهای ونیز و بارسلون بحرانی نیست اما ساکنان پاریس از افزایش روزافزون اتوبوس‌های توریستی در شهر شکایت دارند و به همین دلیل استفاده از این اتوبوس‌ها دیگر در مرکز شهر مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

او همچنین هدف از این طرح را تشویق کردن گردشگران به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی عنوان کرد. شهر پاریس در انتظار تصویب قوانین جدید است تا بر اساس آن حجم ترافیک اتوبوس‌ها کاسته شود و با ایجاد پارکینگ‌های خارج از شهر، از ورود آن‌ها به مرکز شهر ممانعت شود.

قوانین جدید حمل و نقل در فرانسه این قدرت را به مسئولان شهری می‌دهد تا قوانین محلی ترافیکی اتخاذ کنند و راه‌های حمل و نقل جایگزین چون دوچرخه و اسکوترهای برقی را ترویج کنند.

معاون شهردار فرانسه نیز تاکید کرد گردشگران نیز مانند همه افراد دیگر می‌توانند از وسایل حمل و نقل دوستدار محیط زیست و یا از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سال گذشته در مجموع 50 میلیون نفر از شهر پاریس دیدن کردند؛ علی‌رغم این‌که ناآرامی‌هایی در شهر از جمله اعتراض‌های خیابانی جلیقه زردها از ماه نوامبر آغاز شده بود. فرانسه نیز سال گذشته از ۸۹.۴ میلیون گردشگر میزبانی و عنوان پربازدیدترین کشور جهان را حفظ کرد. در سال 2017 فرانسه ۸۶.۹ میلیون گردشگر داشت.