معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف یک انبار حاوی مکمل‌های تغذیه‌ای ورزشی غیرمجاز و تقلبی در شیراز خبر داد.

کشف انبار مکمل‌های تغذیه‌ای ورزشی غیرمجاز و تقلبی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدجواد خشنود با اعلام این خبر گفت: در بازرسی هوشمندانه کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه از محل نگهداری مکمل‌های غیرمجاز در یک واحد آپارتمان مسکونی در سطح شیراز، مقداری مکمل‌های تغذیه‌ای ورزشی غیرمجاز، تقلبی و قاچاق کشف شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با هماهنگی مقامات قضایی به ویژه رئیس دادسرای انقلاب شیراز، محل نگهداری کالاهای آسیب‌رسان به سلامت تعطیل شد.

وی با اشاره به عوارض خطرناک و غیرقابل جبران مصرف مکمل‌های ورزشی تقلبی به ویژه برای جوانان، توصیه کرد: مکمل‌های مجاز را زیر نظر متخصصان تغذیه، طب ورزشی و داروسازها مصرف کنند، همچنین طبق قانون تنها محل مجاز عرضه مکمل‌های تغذیه‌ای، داروخانه‌ها هستند و با نظارت‌های بسیاری که بر این مراکز وجود دارد، احتمال عرضه فرآورده غیرمجاز در این محل‌ها بسیار کم است.

معاون غذا و داروی دانشگاه ادامه داد: با توجه به افزایش تمایل جامعه جوان کشور به استفاده از مکمل‌های ورزشی، یکی از راه‌های مقابله جدی با عرضه فرآورده‌های تقلبی غیرمجاز، تسهیل فرآیند تولید مکمل‌های با کیفیت از سوی سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان داخلی است.

انتهای پیام/