برخلاف باور بسیاری از بازاریابانی که استفاده از بازاریابی محتوایی را در اولویت آخر قرار می‌دهند، از این ابزار می‌توان در قدرتمندترین حالت ممکن استفاده کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌های بازاریابی محتوایی است که در دهه‌های اخیر با گسترش فضای وب، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که رپورتاژ آگهی چیست  و چگونه می‌تواند به کسب‌وکار ما کمک کند. ریپورتاژ آگهی یا رپورتاژ آگهی در انگلیسی به معنای Advertorial است که از ترکیب دو کلمه Advertisement (تبلیغات) و Editorial (سرمقاله) به وجود آمده است. رپورتاژ خبری متن یا مقاله‌ای آموزشی است که با اهداف مختلفی از جمله برندسازی، گرفتن بک‌ لینک، بهبود وضعیت سئو، ارتقای رتبه سایت در گوگل و معرفی و فروش محصول یا خدمتی خاص منتشر می‌شود.

 

photo_2019-08-13_11-17-14

برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را از کمپین‌های رپورتاژ خود بگیریم، رعایت مراحل زیر ضروری است :

  • مخاطب خود را بشناسید
  • از نمونه رپورتاژ آگهی‌ های موفق استفاده کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.
  • از قوانین و سبک وب‌سایت منتشرکننده رپورتاژ، آگاهی داشته باشید
  • تیتر جذاب و تاثیرگذار بنویسید
  • برای نوشتن چکیده خوب زمان بگذارید
  • مخاطب را با نوشتن متنی جذاب و هدفمند، به مطالعه‌ی متن ترغیب کنید
  • در انتها با دعوت به عملی جذاب، مخاطب را به سایت خود دعوت کنید

یکی از ویژگی‌های جذاب ریپورتاژ آگهی این است که محتوای شما برای همیشه در وب‌سایت نمایش‌دهنده باقی می‌ماند، کاربران بسیاری در طول زمان آن را مطالعه می‌کنند و از این طریق با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند. از این رو پیدا کردن وب‌سایت مناسب جهت انتشار ریپورتاژ، یکی از اصلی‌ترین مراحلی است که در اجرای کمپین‌ ریپورتاژ آگهی لازم است پشت سر بگذاریم. به طور کلی بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و یا بهبود سئوی سایت خود از رپورتاژ آگهی استفاده کنند. بسیاری از کسب‌وکارها برای کسب نتیجه‌ی بهتر و تبلیغات موثرتر، از پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنند. همکاری با پلتفرم‌هایی همچون تریبون فواید بسیاری دارند که در ادامه به دو مورد از اصلی‌ترین‌های آن می‌پردازیم :

 

 

افزایش آگهی از برند (Brand Awareness)

برای کسب نتیجه‌ی بهتر از یک ریپورتاژ آگهی خوب، لازم است سایت‌هایی را جهت انتشار انتخاب کنید که مخاطب هدف شما در آن حضور دارد و محتوای شما را مطالعه می‌کند. این موضوع سبب می‌شود کاربران با محصول و یا خدمت شما آشنا شوند و نام کسب‌وکارتان در ذهن آن‌ها باقی بماند. تقریبا در ابتدای تمام رپورتاژ آگهی‌ها، تگ رپورتاژ آگهی وجود دارد اما برخی از وب‌سایت‌های پربازدید همانند عصر ایران،اقتصاد آنلاین و ... هستند که این تگ را درج نمی‌کنند و کاربر دیگر متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی‌شود. پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی، تریبون، به شما کمک می‌کند تا مرتبط‌ترین و پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده را جهت انتشار رپورتاژ آگهی خود پیدا کنید و از هزینه‌ی خود به نحو احسن استفاده کنید.

بهبود سئوی سایت

در هر رپورتاژ آگهی، می‌توانید بین سه تا پنج بک‌لینک از وب‌سایت نمایش‌دهنده دریافت کنید. برای کسب نتیجه‌ی بهتر بهتر است رپورتاژ آگهی شما در وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر شود. برای انتخاب وب‌سایت نمایش‌دهنده لازم است به پیج اتوریتی (Page Authority)  و دامین اتوریتی (Domain Authority) سایت‌های موردنظر خود توجه کنید. از طرفی می‌توانید رتبه‌ی الکسای وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده منتخب خود را پیدا کنید و از بین وب‌سایت‌های موجود، مرتبط‌ترین وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده با کسب‌وکار و مخاطب خود را انتخاب کنید. تریبون با اندازه‌گیری ترافیک سورس و بررسی مسیرهای ورودی‌های مختلف کاربران به طور مثال ورود مستقیم به سایت یا جستجو در گوگل، به شما وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده‌ی متناسب با کسب‌وکارتان را معرفی می‌کند. همچنین تیم قوی تریبون با استفاده از سیمیلار وب و ابزارهای دیگر، از درستی رتبه‌ی الکسای وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده اطمینان حاصل می‌کنند تا کمپین رپورتاژ آگهی کسب‌وکار موردنظر به بازدهی موردنظر دست یابد.

جمع‌بندی

همان طور که پیشتر گفته شد، انتخاب سایت‌های منتشرکننده برای افزایش نرخ درگیری کاربران با سایت شما، بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که تریبون با سایت‌های مطرح و پربازدید گوناگونی از جمله زومیت،دیجیاتو، نی‌نی‌سایت، خبرگزاری‌های تسنیم، انتخاب، فارس و صدها سایت دیگر همکاری می‌کند، می‌تواند با در نظر گرفتن اهداف شما از اجرای کمپین، وب‌سایت‌های منتشرکننده متناسب را معرفی کند و بازده شما را به طور کارآمد افزایش دهد.

تریبون شما را یاری می‌کند تا بتوانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه و بهینه، رپورتاژ آگهی خود را در زمان درست در رسانه‌های بیشتر و معتبرتری منتشر کنید.