معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تصمیم جدی برای آزادسازی سواحل، گفت: به ویلاها و یا خانه‌های که در حاشیه سواحل قرار اجازه ساخت‌وساز داده نمی‌شود، اما برای نوسازی و تعمیرات مشکل ندارند.

یک خبر خوش ؛ اجازه ساخت‌وساز جدید در سواحل مازندران داده نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه طرح آزادسازی اراضی دولتی به صورت ویژه در دستور کار مسؤولان استانی قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع مورد تاکید استاندار مازندران است.

معاون عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: 45 کیلومتر از اراضی دولتی باقیمانده که 20 کیلومتر آن قابلیت آزادسازی را ندارد.

رازجویان با اعلام اینکه این مکان‌ها شامل کشتی‌سازی صدرا، بنادر و محل نیروهای‌های نظامی که در کنار سواحل هستند را شامل می‌شود، گفت: این ارگان‌ها با توجه به ماهیت کاری خودشان در کنار سواحل باید حضور داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در سال 88 طرح ایجاد راه‌های آنتنی در حاشیه سواحل مصوب شده بود، افزود: در ساحل ساری نیاز به پنج راه دسترسی به سواحل داریم که دو محور در ساحل ساری ایجاد شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران بعد از آزادسازی نگهداری سواحل هم حائز اهمیت است، افزود: واگذاری به شهرداری‌ها در برنامه کاری قرار داشته و این ارگان‌ها سواحل واگذار شده را در اختیار سرمایه‌گذاران جز قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به تصمیم جدی برای آزادسازی سواحل، گفت: به ویلاها و یا خانه‌های که در حاشیه سواحل قرار اجازه ساخت‌وساز ندهیم، اما برای نوسازی و تعمیرات مشکل ندارند.

رازجویان با اعلام اینکه سازمان عمران سواحل هنوز شکل نگرفته است، افزود: بررسی‌های قانونی جدی‌تر در این ارتباط باید انجام شود.

وی درباره بودجه و اعتبار برای آزادسازی سواحل گفت: در حال حاضر برای طرح‌های سالم‌سازی دریا از بودجه استان هزینه می‌کنیم، طرح‌های سالم‌سازی دریا تا زمانی که به صورت ملی نگاه نشود با مشکلات مواجه هستیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد: نگاه ملی نسبت به ایجاد زیرساخت در حاشیه دریا خزر باید ایجاد شود، ظرفیت‌های بسیاری مناسبی در حوزه دریایی خزر وجود دارد.

رازجویان خاطر نشان کرد: طرح سازمان عمران سواحل گره‌گشایی بسیاری از مشکلات موجود در حاشیه دریایی خزر است چرا که زمینه ایجاد رونق اقتصادی کنار سواحل خزر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/86004/ج