نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد سبک زندگی سالم از افراد در مقابل بروز آلزایمر محافظت می‌کند.

با این روش از «آلزایمر» در امان هستید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل،نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد سبک زندگی سالم از افراد در مقابل بروز آلزایمر محافظت می‌کند.

محققان دانشگاه آمستردام هلند در یک پژوهش جدید دریافتند، عدم مصرف دخانیات، تحرک فیزیکی، مطالعه کتاب، ورزش کردن و پیروی از یک رژیم غذایی سالم به میزان قابل توجهی ریسک بروز آلزایمر را در افراد کاهش می‌دهد.

با این روش از «آلزایمر» در امان هستید

آلزایمر رایج‌ ترین شکل زوال عقل است؛ علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به‌تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد.

با این روش از «آلزایمر» در امان هستید

محققان هلندی با تحت نظر گرفتن بیش از 6 هزار نفر طی 14 سال دریافتند، افرادی که به لحاظ ژنتیکی بیش از سایر افراد در معرض خطر هستند، باید بیشتر مراقب سبک زندگی خود باشند.

با این روش از «آلزایمر» در امان هستید

آمارها حکایت از آن دارد که تا سال 2050، از هر 85 نفر یک نفر مبتلا به آلزایمر خواهد بود؛ محققان دریافتند، مطالعه آنها نشان داد که داشتن عادات ناسالم، مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به زوال عقل را در حدود یک سوم افزایش می‌دهد.

نتایج این پژوهش در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

انتهای پیام/