​رییس سازمان اورژانس کشور، نسبت به طرح مباحثی مبنی بر لزوم راه‌اندازی اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر لزوم ایجاد اورژانس ویژه سوانح برای انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیکی، گفت: انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث، جزو وظایف و کارهای اورژانس نیست؛ چراکه اگر قرار باشد با آمبولانسی که برای نجات جان یک مصدوم دیگر است، فوتی‌ها را جابجا کنیم، ممکن است از کار ویژه اصلی‌مان یعنی نجات جان افراد جا بمانیم.

وی افزود: به عنوان مثال گاهی اتفاق افتاده که در جاده‌ای پایگاه ما مجبور شده است که یک فوتی را منتقل کند و همان زمان یک تصادف دیگر اتفاق افتاده، اما آمبولانسی برای نجات مصدومان آن تصادف نبوده است. بنابراین عقل حکم می‌کند که آمبولانس برای چنین حوادث احتمالی در پایگاه بماند.

کولیوند با بیان اینکه انتقال فوتی‌های ناشی از حوادث و سوانح باید از سوی آرامستان‌ها، سازمان پزشکی قانونی و وزارت کشور ساماندهی شوند، اظهار کرد: نام فوریت‌های پزشکی کاملا گویاست و فوریت‌های پزشکی برای افرادی که فوت کرده‌اند، به کار نمی‌آیند.