نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه درختان خیابان ولی عصر به عنوان هویت و سرمایه ملی پایتخت باید حفظ شوند، گفت: درختان ریه‌های تهران هستند و برای بهبود وضعیت هوا باید حفاظت از آنها مورد توجه قرار گیرد.

چنارهای خیابان ولی‌عصر به عنوان سرمایه ملی باید حفظ شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با تاکید بر اینکه درختان چنار خیابان ولی عصر به عنوان هویت و سرمایه ملی و اجتماعی پایتخت باید حفظ شوند، گفت: درختان ریه‌های تهران هستند و باید حفاظت از آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

سید فاطمه ذوالقدر

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه حفاظت از درختان چنار خیابان ولیعصر باید مورد توجه جدی شهرداری قرار گیرد، افزود: شهرداری باید از خشکی، قطع درختان و باغات تهران و تبدیل آنها به برج و ساختمان‌های بلند جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه برای نگهداری و حفاظت بهتر از درختان چنار و محیط زیست پایتخت باید از ظرفیت و کمک مردم استفاده کرد، ادامه داد: عوامل طبیعی و انسانی دخیل در خشکی درختان چنار باید شناسایی و رفع شود و شهرداری باید تلاش مناسبی را برای احیای آنها و مقابله با آفات داشته باشد.

سرمایه های زیست محیطی پایتخت برای کاهش آلودگی هوا باید حفظ شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سرمایه‌های زیست محیطی پایتخت برای بهبود وضعیت و کاهش آلودگی هوا باید حفظ شوند، تصریح کرد: صیانت و حفاظت از محیط زیست خیابان ولی عصر به عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه می تواند در جهت رونق گردشگری نیز موثر باشد؛ ما قطع درختان چنار را از شهرداری پیگیری کردیم و مسئولان شهرداری تاکید کردند که درختان مذکور بیمار بوده و مجبور شدیم برای احیای درختان آنها را قطع کنیم بنابراین دغدغه شهرداری حفظ درختان چنار است و نمی‌خواهد به آنها آسیبی وارد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: باید همان‌گونه که به افزایش فضای سبز توجه می‌شود به حفظ و احیای درختان پایتخت نیز توجه و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای رسیدگی به درختان در دستور کار قرار گیرد./

پایان پیام