فرمانده دریابانی هرمزگان، از شناسایی و انهدام یک باند از قاچاقچیان خارجی سوخت و کشف محموله سوختی قاچاق در مرزهای آبی این استان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ حسین دهکی در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای و تدابیر فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی کشور، برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد:  قاچاق در هر عرصه‌ای پیامدهای مخرب و تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور دارد و نیازمند برخورد قاطع با باندها و شبکه‌های سازمان یافته قاچاق کالا و ارز و سوخت به صورت ویژه هستیم که آن را دنبال می‌کنیم.

فرمانده دریابانی هرمزگان بیان کرد: به تازگی موفق شده ایم یک محموله سوخت قاچاق را کشف کنیم و یک باند از قاچاقچیان خارجی سوخت در استان هرمزگان را به دام قانون بینداریم.

دهکی افزود: در جهت انهدام این باند قاچاقچیان خارجی، اقدامات اطلاعاتی پیچیده و مراقبت‌های ویژه، تلاش های شبانه روزی و فعالیت بی‌وقفه توسط مرزبانان استان هرمزگان صورت گرفته است تا این باند را که به صورت کلان اقدام به قاچاق می‌کردند، شناسایی و تحت اشراف اطلاعاتی قرار بگیرند.

فرمانده دریابانی استان هرمزگان تاکید کرد: با اقدام به موقع مرزبانان و دریک عملیات سریع و غافلگیرانه، محموله سوخت قاچاق در آب های شهرستان سیریک شناسایی و توقیف شد که در این عملیات، یک فروند یدک‌کش خارجی توقیف و 283 هزار و 900 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش 322 میلیارد و 712 میلیون ریال نیز کشف شد.

دهکی خاطرنشان کرد: در این رابطه 12 متهم خارجی تبعه کشور فیلیپین دستگیر شدند و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضائی به صورت ویژه در حال پیگیری است و همه باید بدانند دریابانی هرمزگان با عزم جدی خود برای مبارزه با پدیده سازمان‌یافته قاچاق، اجازه هیچ‌گونه فعالیت سودجویانه را در مناطق ساحلی و دریایی استان هرمزگان را نخواهد داد.