​عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسانی در مجلس و دولت هستند که با رفتار خود در مساله ورود زنان به ورزشگاه و تاکید بر آن به عنوان مساله مرگ و زندگی برای زنان در حال خیانت به کشورند، گفت: جریان انقلابی باید با آگاهی بخشی به جامعه زنان نشان دهد که این افراد در حال فریب آنان هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری کاوش، یکی از نقدهای بنیادینی که به اصولگرایان وارد می‌شود، نداشتن یک برنامه تدوین شده برای مسایل کلان جامعه در حوزه‌های گوناگون است که آنها را به سوی یک رویکرد صلبی هدایت می‌کند.

صاحب‌نظران بر این باورند که اصولگرایان بیشتر به تخریب رقیب و وارد کردن فشار بر آن تکیه می‌کنند تا معرفی برنامه‌های خود و اقناع جامعه برای حضور در انتخابات و انداختن آرای همسو با آنان در صندوق. در سوی دیگر اما به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان در امور گوناگون با برنامه و منسجم و مشخصا در راستای پیروزی در انتخابات مجلس عمل می‌کنند.

یکی از حوزه‌هایی که اصولگرایان بر خلاف انتظار معمول در آن منسجم و با برنامه عمل نمی‌کنند، حوزه فرهنگی و مسایل زنان است. با اینکه جناح اصولگرا یا به تعبیر جدید خودشان انقلابی همواره داعیه تعالی فرهنگ و ارتقا شان زنان در جامعه را داشته است، اما انگار اصلاح‌طلبان در قانع کردن افکار عمومی برای اینکه در عرصه فرهنگ و زنان، پیشرو و خیرخواه جامعه هستند، موفقیت بیشتری به دست آورده‌اند.

نمونه بارز این مساله رفتار دو جناح در مساله دختر آبی یا همان خودسوزی مرحومه «سحر خدایاری» است که رویکرد هر طیف و برنامه‌های موجود آنها برای چنین رخدادهایی به روشنی در آن دیده می‌شود.

در این زمینه با دکتر «زهره الهیان»، نماینده اصولگرا در هشتم مجلس و عضور جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، گفتگویی داشتیم که شرح آن را در ادامه خواهید خواند:

 

جریان غربگرا در حال وارونه جلوه دادن اولویت‌های حوزه زنان است

 

·        خانم الهیان! پس از وقوع رخداد خودسوزی سحر خدایاری یا همان دختر آبی و فعالیت‌های برخی از چهره‌های اصلاح طلب در این زمینه و به ویژه در فضای مجازی به نظر می‌رسد که این گروه در همراهی و جلب افکار عمومی موفق‌تر و با برنامه‌تر از اصولگرایان عمل می‌کنند، نظر شما در این زمینه چیست؟

جریان انقلاب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، باید تلاش کند که با داشتن یک تحلیل عمیق از موضوعات موجود، نسبت به افکار عمومی آگاهی و بصیرت بخشی داشته باشد.

برای نمونه، در همین مورد فوت مرحومه خدایاری، برنامه ریزی جریان انقلابی برای آگاه‌سازی افکار عمومی از پروژه‌های پشت صحنه این رخداد، بسیار ضروری است، زیرا جریان غرب‌گرا از مدت‌ها پیش تلاش داشت تا مساله دست چندم و غیرضروری ورود زنان به ورزشگاه را به یک مساله مهم برای جامعه زنان تبدیل کند.

در این راستا پرسشی که می‌بایست از سوی جریان انقلابی برابر افکار عمومی مطرح شود، این است که چرا باید به جای طرح مسایل اصلی جامعه زنان، تنها یک مساله حاشیه‌ای و آن هم به صورت رسانه‌ای و بدون هیچ اقدام عملی از سوی دولت، برجسته شده و به موضوع مرگ و زندگی برای بانوان ایرانی تبدیل شود، و در مقابل مسایلی مانند سلامت، ازدواج، امنیت و اشتغال زنان به دست فراموشی سپرده می‌شود.

 

غربگرایان با استفاده ابزاری از زنان، به کشور خیانت می‌کنند

 

این خیانتی است که دولت و جریان غربگرا در استفاده ابزاری از جامعه زنان برای رسیدن به اهداف سیاسی انجام می‌دهد که سابقه نیز دارد و جریان انقلابی باید با بصیرت بخشی به افکار عمومی این توطئه‌ها را خنثی کند.

در این زمینه فضای مجازی نیز ابزاری که در اختیار جریان مقابل قرار گرفته و از آن برای دروغ یا شایعه‌پراکنی استفاده می‌شود و بهتر است جریان انقلابی هم با برنامه‌ریزی و شبکه‌سازی‌های جدی برای پاسخ به اتهام زنی‌ها و دروغ پراکنی‌ها در فضای مجازی آمادگی داشته باشد.

·        شما اصول رویکرد خود را بیان کردید و نکاتی که در این زمینه گفتید بیشتر ناظر به آینده هستند، به این معنی که بیشتر از آنچه باید اتفاق بیافتد صحبت می‌کنید. این خود به نوعی اینگونه معنی می‌دهد که تا کنون چنین رفتاری نبوده و برنامه‌ منسجمی در این حوزه وجود ندارد. در چنین شرایطی، این پرسش ایجاد می‌شود که اگر تا کنون برنامه‌ای نبوده است، چه دلیل و ضمانتی هست که از این پس برنامه‌ریزی هدفمندی ایجاد شود؟

 

جریان انقلابی در حوزه فرهنگی و اجتماعی هنوز برنامه منسجم و جدی ندارد

 

البته برنامه‌ریزی‌های پراکنده و خودجوش از گذشته در این زمینه وجود داشته است و در همین مورد دختر آبی تا اندازه زیادی آگاه بخشی به افکار عمومی را شاهد بودیم ولی این به معنای کافی بودن چنین حرکاتی نبوده و جریان انقلابی باید بسیار جدی‌تر و با برنامه و منسجم‌تر وارد این عرصه شود.

قاعدتا ضمانتی برای انجام این برنامه‌ریزی وجود ندارد، بلکه این دغدغه‌های خود جوانان انقلابی نظام با حرکت‌های خودجوش و آتش به اختیار است که می‌تواند، امیدی برای انسجام و با برنامه بودن حرکت‌ها در فضای مجازی باشد

·        مورد دیگر این است که مساله به ورزشگاه رفتن بانوان درست یا  نادرست به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شده و طرف مقابل هم بهره خود را از این شرایط می‌برد، حتی با وجود آگاهی بخشی بازهم جامعه از کنار این مساله کوچک نمی‌گذرد و این بخش را به عنوان مطالبه خود مطرح می‌کند.

پس از این امری است که خواه نخواه مطرح شده وحتی اگر  دسته چندم هم باشد نمی ‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. به نظر شما آیا همینکه بی صدا از کنار این موضوعات گذشته و کم اهمیت بودن را گوشزد کنیم کافی‌ست؟

 

اکنون زمان طرح مساله ورود زنان به ورزشگاه نیست

 

خوب مساله صرفا اهمیت کمتر موضوع حضور بانوان در ورزشگاه نسبت به دیگر موارد نیست. بحث بر سر این است مسایل حاشیه‌ای، اصل قرار نگیرند و یا برعکس که خیانتی در حق جامعه زنان است.

و این کار همان اقدامی است که دولت و مجلس کنونی با تاکید و جنجال رسانه‌ای بر روی آن، در انجامش هستند.

اتفاقا شناخته شدن ماهیت یک جریان غربگرا توسط افکار عمومی و به ویژه جامعه زنان در همین جاست که امکان‌پذیر می‌شود.

البته بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها نیز باید بررسی شود و بر اساس شان جایگاه زنان و به گونه‌ای که کرامت آنان حفظ شود، در یک فضای آرام و بدون جنجال در مورد آن تصمیم گرفت.

اما باید توجه داشت که هرچند پرداختن به این موضوع لازم است، ولی نه تحت هر شرایطی و نه به این صورت که با قطبی کردن جامعه این مساله را به مساله مرگ و زندگی بانوان تبدیل کنند.

هدف نخست جبهه انقلاب نیز این است که در گام نخست جامعه زنان را آگاه سازد که در حال فریب خوردن هستند.