برای تولید و ساخت زغال با کیفیت از کوره های صنعتی مخصوص تهیه زغال استفاده می شود .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برای تولید و ساخت زغال با کیفیت از کوره های صنعتی مخصوص تهیه زغال استفاده می شود . به طور کلی دو نوع کوره برای تولید زغال لیمو مرغوب و با کیفیت استفاده می شود . در این مطلب قصد داریم روش های تشخیص زغال با کیفیت از زغال بی کیفیت را برای شما شرح دهیم با ما همراه باشید .

راهنمای تشخیص زغال با کیفیت

مجموعه کوره سازان پاسارگاد با برخورداری از کارشناسان و مشاورین با تجربه در زمینه ساخت زغال با کیفیت و مرغوب شما را با روش های مختلف تولید زغال آشنا خواهد کرد . شما می توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه با روش های مختلف تشخیص زغال مرغوب و با کیفیت آشنا شوید .

کوره های تولید زغال انواع مختلفی از زغال های قالبی و فشرده را تولید می کنند .قابلیت کوره های چند منظوره از کوره های دو منظوره بیشتر بوده و می توان زغال های با کیفیتی را بدون شکستگی و با تضمین 100 درصد در این دستگاه های زغال ساز تولید کرد .

خصوصیات خاص زغال مرغوب و با کیفیت

از زغال های مرغوب و با کیفیتی که امروزه در بازار وجود دارد ، انواع زغال های قالبی و پرسی می باشد .عوامل مختلفی برای تشخیص زغال با کیفیت از زغال های بی کیفیت وجود دارد که می توان به نوع ماده اولیه ، میزان حرارت و خشک شدن آن ها اشاره کرد . این عوامل در تولید و ساخت زغال های مرغوب و با کیفیت بسیار اهمیت دارد .

یکی از مواد اصلی کوره زغال لیمو مرغوب ، استفاده از خاکه زغال می باشد که با مواد دیگر ترکیب شده و زغال قالبی را درست می کنند .برای تولید زغال فشرده ، خاکه زغال را همراه با مواد افزودنی طبیعی مخلوط می کنند و بعد از پرس کردن ، زغال قالبی را جهت خشک و از بین بردن رطوبت موجود در آن در دستگاه های مخصوص خشک کن که به کوره تولید زغال معروف است قرار می دهند.

زغال های قالبی در این دستگاه ها به صورت یکنواخت خشک می شود و از این طریق زغال مرغوب و با کیفیت قالبی تولید می شود .در زمان خریداری زغال های مرغوب باید به موارد و عوامل مختلف تشخیص زغال با کیفیت توجه و دقت کافی را داشته باشیم .این عوامل شامل میزان حرارت ، شکستگی ، فشار حرارتی و گازگیری و .. می شود .

به طور کلی زغال های مرغوب با دارای ویژگی هایی چون :

  • پرحرارت بودن
  • بدون بو و گاز بودن
  • بدون جرقه و دود باشد
  • خاکستر فراوان تولید نکند
  • با دوام باشد و سریع خاموش نشود

از میان زغال های تولید شده موجود در بازار ، زغال های لیمو و قلیان به دلیل حساسیت زیاد اگر دچار شکستگی و خرد شدگی شوند در بازار با افت قیمت رو به رو خواهند شد ، اما اگر زغال بدون شکستگی باشد از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قیمت بالاتری را به نسبت سایر زغال های فشرده خواهد داشت.

توجه به مواردی چون میزان حرارت در زغال مرغوب و با کیفیت بسیار حایز اهمیت بوده و از عوامل مهم تشخیص زغال با کیفیت می باشد . از روش های تشخیص زغال باکیفیت لیمو از زغال نامرغوب این است که به آرامی زیر پوست زغال لیمو را نگاه کرده ، چنان چه رنگ قهوه ای روی زغال را قرار گرفته باشد ،برای کیفیت زغال لیمو نمره منفی محسوب می شود .

در این میان برای زغال های لیمو علاوه بر حرارت ، فشار حرارتی بالا جهت افزایش کیفیت زغال لیمو نیاز است .فشار حرارتی بالا در تولید زغال های با کیفیت به نوع طراحی و قدرت کوره و دستگاه زغال ساز بستگی دارد .

در مجموعه کوره سازان پاسارگاد تمامی مواردی که بیان کردیم برای تولید و ساخت زغال مرغوب رعایت شده است .از ویژگی های زغال های مرغوب و با کیفیت می توان به دوام ، بدون دود و بو ، عدم تولید خاکستر و حرارت بالا در سوختن اشاره کرد .

امروزه برای ساخت زغال های قالبی با کیفیت از روش های مختلف استفاده می شود . از ضایعات کشاورزی و صنایع چوب برای تولید زغال های مرغوب و باکیفیت استفاده می شود .برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید به وبسایت مجموعه کوره سازان پاسارگاد مراجعه فرمایید .