سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: حتی در صورت صحت وجود مسائل اخلاقی در مورد یک نماینده، آموزه های اسلام نمی‌گوید این موارد را افشا کنیم! افشاگری در انقلاب اسلامی به وسیله کمونیست‌های حزب توده باب شد و این بی‌اخلاقی متاسفانه در حال سوزاندن ریشه‌های انقلاب اسلامی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«محمد جواد جمالی نوبندگانی» سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در رابطه با اتهاماتی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته علیه پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید، داشته‌اند به خبرنگار ایرنا گفت: توصیه من به نمایندگان محترم از هر طیف و جناح  این است که واقعا آبروی نماینده را آبروی خودشان بدانند و آبروی نماینده را آبروی مجلس بدانند و آبروی مجلس را هم آبروی نظام بدانند.

وی افزود: مسئله دیگر این که حتی در صورت صحت وجود مسائل اخلاقی در مورد یک نماینده، آموزه‌های اسلام نمی‌گوید این موارد را افشا کنیم!  افشاگری در انقلاب اسلامی به وسیله کمونیست های حزب توده باب و مد شد و این بی‌اخلاقی متاسفانه در حال سوزاندن ریشه‌های انقلاب اسلامی است. باید برای حل این مسئله فکری کرد، خصوصا آن که این پدیده را گاها از سوی کسانی مشاهده می کنیم که توقع نمی‌رود بعضی حرف‌ها را بزنند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: طبق آموزه های اسلامی، هر خبری را آوردند اول موظفیم در مورد آن تحقیق و تفحص کنیم و بعد که به اطمینان رسیدیم، باید بررسی کرد که آیا صلاح هست این موارد را مطرح کنیم؟

عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد وظیفه این هیات در مواردی که بهتان و افترایی به نماینده دیگر زده می شود، گفت: به گفته نمایندگان حقوقدانی که در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان عضو هستند، این هیات صلاحیت ندارد به مسائلی که شکایتی در آن خصوص به هیات نرسیده است، ورود کند و تا این لحظه هم خانم سلحشوری شکایتی درباره اتهامی که به ایشان وارد شده است طرح نکرده اند. در صورت طرح این شکایت این هیات می‌تواند موضوع را بررسی کند.

چند روز پیش، هشتگی توییتر فارسی را با سرعت نسبتاً بالایی درنوردید، که طی آن ادعا شده بود، یک باند ماساژ به دلیل ارائه خدمات جنسی به مشتریان در تهران دستگیر شده است که مدیریت آن را برادرزاده پروانه سلحشوری برعهده داشته است. این موضوعتوسط برخی نمایندگان وابسته به طیف تندروی اصولگرایان مانند محمدمهدی زاهدی و سیدناصر موسوی لارگانی همراهی شد و آن ها در حساب های شخصی خود به اشاعه این خبر کمک کردند. اما پس از دقایقی کذب بودن این اتهام مشخص شد.

در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نیز علی لاریجانی به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: این چه وضعی است که به یک نماینده محترم یا تعدادی از آن‌ها این اتهامات دروغ را می زنند و عده‌ای از سایت‌های خبری هم آن را منتشر کرده و بعد معلوم می‌شود که آغازگر آن یک سایت ضد انقلاب بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سایت های خبری هم از نظر اختلافات سیاسی با عجله به بازنشر آن مساله پرداختند. آیا شما قبول ندارید و در روایات ندیده اید که آبروی مومن حرمت کعبه را دارد؟ پس چه اندازه آن را رعایت کردید؟ در پیشگاه خدا چه می گویید؟ کسی با نقد نظر نماینده مجلس مخالف نیست ولی توهین و جعل و دروغ شان متفاوتی دارد.